Pasaulē lielākās pasažieru lidmašīnas «Airbus A380» beigas?

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: FRANCOIS MORI / TT NYHETSBYRÅN

Eiropas aviobūves kompānija «Airbus» varētu būt spiesta pārtraukt pasaulē lielākās pasažieru lidmašīnas «Airbus A380» ražošanu, jo tā jau divus gadus nav saņēmusi jaunus pasūtījums par šo lidmašīnu piegādi, vēsta Lielbritānijas medijs «The Guardian».

Airbus» pagājušajā gada novembrī cerēja saņemt jaunu sava lielākā klienta – Apvienoto Arābu Emirātu aviokompānijas «Emirates» - pasūtījumu, tomēr «Emirates» izšķīrās par labu ASV aviobūves uzņēmuma «Boeing» lidmašīnām, pasūtot 40 «Boeing Dreamliner» lidaparātus.

«Airbus A380» ir divu klāju lidmašīna, kura, atkarībā no konfigurācijas, var uzņemt līdz pat 853 pasažieriem.

«Airbus» 2007.gada lēmums sākt «A380» projektu bija diametrāli pretējs «Airbus» konkurenta «Boeing» pieejai ar «Dreamliner», kas tika virzīta tirgū kā daudz efektīvāka lidmašīna, ko iespējams gan vidējiem, gan tāliem lidojumiem.

«A380» izmērs beigās arī izrādījies par problēmu, jo lai lidojumi ar to būtu peļņu nesoši, lidsabiedrībām ir nepieciešams šos reisus piepildīt tuvu maksimālajai robežai.

«Airbus» pārstāvji norāda, ka uzņēmums joprojām risina sarunas ar «Emirates».

«Mēs joprojām runājam ar «Emirates», bet, ja godīgi, viņi ir vienīgie, kam šobrīd ir pa spēkam iegādāties vismaz sešas lidmašīnas gadā nākamo astoņu līdz desmit gadu periodā,» informēja «Airbus» pārdošanas direktors Džons Līhijs.

«Ja mēs nepanāksim vienošanos ar «Emirates», mums nebūs citas izvēles, kā slēgt «A380» programmu,» viņš piebilda.

Viena «A380» lidaparāta cena 2018.gadā veido 547 miljonus eiro.

Uz pagājušā gada decembri «Airbus» bija saņēmis pasūtījumus par kopumā 317 «A380» lidmašīnu piegādi 18 aviokompānijām. 222 no šīm lidmašīnām jau ir piegādātas.

Pēdējo pasūtījumu «Airbus» saņēma jau pirms diviem gadiem – 2016.gada janvārī no Japānas aviokompānijas ANA.

Šis pasūtījums arī bija pirmais trīs gadu laikā, kopš «Emirates» 2013.gadā pasūtīja 50 «A380» lidmašīnas.

Līdz šim «A380» programma uzņēmumam «Airbus» izmaksājusi 18 līdz 20 miljardus eiro. Lai «A380» programma būtu rentabla, uzņēmumam gadā jāuzbūvē vismaz sešas «A380» lidmašīnas.

Šogad «Airbus» gatavojas piegādāt 12 «A380» lidmašīnas, salīdzinot ar 27 lidmašīnām 2015.gadā.

«Airbus» norāda, ka piegādes pašreizējā līmenī būtu nepieciešams saglabāt vismaz turpmākos dažus gadus, cerot uz jaunu tirgu parādīšanos un sagaidot, kad pašreizējie lidmašīnu lietotāji sāks pasūtīt jaunas lidmašīnas, ar ko nomainīt šobrīd lietotās.

«Airbus» cer, ka nākotnē par nozīmīgu «A380» lidmašīnu lietotāju varētu kļūit Ķīnas aviokompānijas.

Saskaņā ar Starptautiskās Gaisa pārvadājumu asociācijas (IATA) datiem, Ķīna 2022.gadā varētu kļūt par lielāko gaisa pārvadājumu tirgu pasaulē, apsteidzot pašreizējo līderi ASV.

2017.gadā «Airbus» saņēma pasūtījumus kopumā 1109 lidmašīnu piegādei un piegādāja 718 jaunas lidmašīnas.

Savukārt «Boeing» saņēma pasūtījumus 912 lidmašīnu piegādei un piegādāja klientiem 763 lidmašīnas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu