PTAC: «Bigbank» Latvijas filiāle īstenojusi negodīgu komercpraksi

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) konstatējis «Bigbank» Latvijas filiāles īstenotu profesionālajai rūpībai neatbilstošu komercpraksi, informē Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļa Sanita Gertmane.

«Izvērtējot no patērētājiem saņemtos iesniegumus, PTAC secināja, ka «Bigbank» Latvijas filiāle ar patērētājiem slēgtajos darījumos pretēji labas ticības principam un, neievērojot Civillikuma noteiktās prasības, īstenoja profesionālajai rūpībai neatbilstošu komercpraksi. Gadījumos, kad ar patērētājiem tika noslēgtas vienošanās par parāda atmaksas termiņu pagarināšanu, «Bigbank» Latvijas filiāle no patērētāja saņemtos maksājumus novirzīja procentu un citu izmaksu dzēšanai, taču minimāli dzēšot pamatsummu, tādējādi, nesamazinot patērētāju aktuālo parādu slogu,» skaidroja Gertmane.

Viņa norādīja, ka 2018.gada 23.martā PTAC saņēmis «Bigbank» Latvijas filiāles apņemšanos, kurā tā apņēmusies attiecībā uz maksājumu dzēšanas secību ievērot labas ticības principu un godīgu darījumu praksi, tostarp ievērot samērīguma principu starp procentiem un pamatsummai novirzāmai maksājumu daļai, proti, sākotnēji secīgi dzēst visvecākos neatmaksātos grafika maksājumus.

Tāpat banka apņēmusies no ar patērētajiem noslēgtajiem kreditēšanas līgumiem izrietošos saņemtos maksājumus novirzīt, ievērojot Civillikumā noteikto maksājumu novirzīšanas secību, kā arī veikt līgumsoda pārrēķinu patērētājiem, kas vērsīsies filiālē līdz 2018.gada 30.septembrim saistībā ar spēkā esošiem kreditēšanas līgumiem, kuru darbība nav izbeigta, un kas noslēgti līdz 2013.gada 31.decembrim (ieskaitot) un pie kuriem ir slēgtas vienošanās par parāda dzēšanu, līgumsoda pārrēķinā ievērot principu, ka sākotnēji tiek dzēsti secīgi visvecākie neatmaksātie grafika maksājumi, un līgumsoda pārrēķina rezultātā nenostādīt patērētāju nelabvēlīgākā stāvoklī.

«Bigbank» Latvijas filiāle informējusi PTAC, ka patērētājiem, kuriem ir spēkā esoši kreditēšanas līgumi, kas noslēgti līdz 2013.gada 31.decembrim (ieskaitot) un pie kuriem ir slēgtas pagaidu vienošanās, laika periodā līdz 2018.gada 30.septembrim ir tiesības vērsties bankā - Gustava Zemgala gatvē 78-1, Rīgā un klientu apkalpošanas centrā Stacijas laukumā 2, Rīgā (tirdzniecības centrs «Origo», 2.stāvs) saistībā ar lūgumu veikt līgumsoda pārrēķinu, ievērot principu, ka sākotnēji tiek secīgi dzēsti visvecākie neatmaksātie grafika maksājumi.

«Bigbank» ir 1992.gadā Tartu, Igaunijā dibināta banka, kas specializējas patēriņa kredītu izsniegšanā privātpersonām Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Somijā, Spānijā un Zviedrijā, kā arī piedāvā pārrobežas pakalpojumus Vācijā, Austrijā un Nīderlandē. «Bigbank» Latvijas filiāle reģistrēta 2008.gadā. Pagājušā gada beigās «BigBank» Latvijas filiāle bija mazākā banka Latvijā, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas dati.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu