«Stockmann» plāno pārtraukt sprostos dētu olu tirdzniecību

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ALFREDO ESTRELLA / AFP

Universālveikals «Stockmann» līdz 2025.gadam plāno pārtraukt sprostos dētu olu tirdzniecību, aģentūrai LETA apliecināja «Stockmann» mārketinga vadītāja Dace Kokina.

Viņa norādīja, ka sprostos dēto olu tirdzniecības pārtraukšana ir daļa no «Stockmann» korporatīvās sociālās atbildības stratēģijas, kurā noteiktas prioritātes, ņemot vērā sabiedrības aktualitātes.

Kokina norādīja, ka, iespējams, sprostos dētu olu tirdzniecības pārtraukšana notiks pirms 2025.gada, bet jāņem vērā, ka tā ir tikai daļa no visas korporatīvās sociālās atbildības stratēģijas. «Mūsu prioritāte ir klients, tāpēc mūsu uzdevums ir nodrošināt klientam visplašāko produktu klāstu augstā kvalitātē. Arvien vairāk vietas atvēlam produktiem, kas ir ar dzīvnieku labturību saistītas, to skaitā arī olu produktiem. Taču tas nav vienīgais produktu klāsts pie kā mēs mērķtiecīgi strādājam, kas nozīmē, ka par pilnīgu sprostos dētu olu tirdzniecības pārtraukšanu līdz 2025.gadam neko nesolām,» sacīja Kokina.

Latvijā pārtraukt tirgot sprostos dētas olas līdz 2025.gadam apņēmušies veikalu tīkli «Rimi», «Supernetto» un «Maxima», savukārt «Sky» ir pirmais veikalu tīkls Latvijā, kas jau tirgo tikai ārpus sprostiem dētas vistu olas. Eiropā pāreju veic tādi mazumtirdzniecības tīkli kā «Tesco», «Aldi», «Coop», «Carrefour», «Spar» un «Lidl», kas plāno uzsākt darbību arī Latvijā.

Veikalos par apstākļiem, kādos turēta vista, vēsta pirmais cipars olas marķējumā - «trīs» nozīmē turēšanu sprostos, «divi» nozīmē turēšanu kūtī, «viens» nozīmē turēšanu brīvos apstākļos, savukārt «nulle» nozīmē turēšanu bioloģiskā lauksaimniecībā.

«Stockmann» mātes uzņēmums «Stockmann Group» savā sociālās atbildības programmā ziņo, ka ārpus sprostiem dētas olas veido divas trešdaļas piedāvājuma «Stockmann» veikalos Baltijā. Patlaban vairāk nekā 90% Latvijā audzēto dējējvistu turētas sprostos, tomēr gan olu un olu produktu ražotājs «Balticovo», gan Alūksnes Putnu ferma un zemnieku saimniecības attīsta ārpus sprostiem dētu olu ražošanu.

Kā ziņots, «Stockmann» apgrozījums pagājušajā gadā bija 48,627 miljoni eiro, kas ir par 5,8% mazāk nekā 2016.gadā, taču kompānija guva peļņu 1,176 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

«Stockmann» 2016.gadā strādāja ar 51,623 miljonu eiro apgrozījumu un zaudējumiem 653 671 eiro apmērā.

Kompānija «Stockmann» reģistrēta 1998.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2,775 miljoni eiro. «Stockmann» pilnībā pieder Somijā reģistrētajai «Stockmann».

Universālveikals «Stockmann» Latvijā darbojas kopš 2003.gada. «Stockmann» iekļauts Somijas koncernā «Stockmann Group», kas darbojas kopš 1862.gada. Patlaban «Stockmann Group» ir aptuveni 500 veikalu 18 valstīs, tās uzņēmējdarbības virzieni ir mazumtirdzniecība, nekustamie īpašumi un modes veikalu ķēdes.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu