Augulis aicina IeM un EM aktīvāk risināt situāciju taksometru nozarē

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Paula Čurkste / LETA

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) aicina Iekšlietu un Ekonomikas ministriju sniegt konkrētus priekšlikumus kopīgai rīcībai saistībā ar situāciju ar taksometru pakalpojumiem starptautiskās lidostas «Rīga» teritorijā, ko nevarot skatīt atrauti no kopējās situācijas visā taksometru nozarē, informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Otrdien, 3.jūlijā, nosūtītajā vēstulē Augulis aicina Iekšlietu ministriju sniegt priekšlikumus par risinājumiem papildu kontroles pasākumu nodrošināšanai un Ekonomikas ministriju sniegt priekšlikumus pasažieru komercpārvadājumu ar taksometriem un vieglajiem automobiļiem braukšanas maksas (tarifu) noteikšanai, kā arī vienlīdzīgas konkurences apstākļu veicināšanai starp šo pakalpojumu sniedzējiem.

Satiksmes ministrs informē, ka SM patlaban gatavojot nepieciešamās izmaiņas Autopārvadājumu likumā, papildinot to ar normu attiecībā uz nosacījumiem taksometru stāvēšanai lidostas «Rīga» teritorijā, kas paredzētu daļu teritorijas publiskai pieejamībai un daļu piekļuvei ar lidostas izsniegtām atļaujām.

Vienlaikus lidosta «Rīga» izvērtējot iespēju uzstādīt transportlīdzekļu elektroniskās kontroles sistēmu, lai pārliecinātos, ka taksometri, ar kuriem sniedz pakalpojumu lidostas teritorijā, ir saņēmuši Rīgas plānošanas reģiona izsniegtu licenci atbilstoši normatīvu prasībām.

Auguļa ieskatā, situācijas pozitīvai risināšanai būtu aktīvāk jāiesaistās arī dažādām iestādēm, organizācijām un uzņēmumiem, piemēram, Patērētāju tiesību aizsardzības centram, Rīgas Tūrisma Attīstības birojam, gaisa pārvadātājiem un citām sabiedrībām, tai skaitā ārvalstu tūristu un viesu, informēšanā par pasažieru tiesībām uz informācijas saņemšanu pirms taksometru pakalpojumu izmantošanas, par vidējiem taksometru pakalpojumu sniegšanas tarifiem populāros maršrutos un citviet.

Jau ziņots, ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (V) nosūtījis vēstuli vairākām atbildīgajām valsts institūcijām, aicinot risināt «taksometru jautājumu» Rīgas lidostā, jo tas esot valsts reputācijas, tūrisma attīstības un investīciju piesaistīšanas jautājums

SM paziņoja, ka patlaban strādā pie izmaiņām normatīvajos aktos, lai lidosta «Rīga» varētu risināt radušos problemātisko situāciju ar taksometriem Rīgas lidostā.

Lidostas «Rīga» pārstāve Laura Karnīte sacīja, ka lidostas iespējas rīkoties «taksometru jautājumā» ierobežo Administratīvās tiesas lēmums, kas nosaka, ka lidosta nekādā veidā nedrīkst iejaukties taksometru pakalpojumu sniegšanas organizēšanā lidostas publiskajā teritorijā, tādējādi problēmas ar taksometru pakalpojumiem lidostā atrisināsies, kad tiks sakārtota situācija taksometru nozarē kopumā.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka, pildot Administratīvās tiesas lēmumu, no 2017.gada 6.septembra taksometru līnija starptautiskajā lidostā «Rīga» iekļauta īstermiņa autostāvvietā P1.

Lidostas vadība iepriekš kritizēja tiesas pozīciju, uzsverot, ka attiecīgais lēmums saistībā ar ierobežoto piekļuvi taksometru stāvēšanas joslai lidostas teritorijā ir pretrunā ar starptautiskajiem un nacionālajiem normatīvajiem aktiem par civilās aviācijas drošību un tas ne tikai būtiski ietekmēs lidostas darbu, bet arī apdraud Latvijas kā Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) līgumslēdzējvalsts saistību izpildi.

Tāpat lidostā «Rīga» uzsvēra, ka taksometri lidostā rada nopietnus ceļu satiksmes traucējumu, proti, traucējumus rada lielais taksometru skaits, kas vienlaikus mēģina izmantot bijušo tā saukto taksometru līniju, kurā atbilstoši tiesas lēmumam ir brīva piekļuve ikvienam transportlīdzeklim.

Maijā lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētāja Ilona Līce LNT raidījumam «900 sekundes» pavēstīja, ka sūdzību skaits par taksometru sniegtajiem pakalpojumiem starptautiskajā lidostā «Rīga» pieaug. «Sūdzību skaits pieaug ar katru dienu. Ir apkrāpti klienti, klientus neved uz īsajiem maršrutiem, piemēram, uz Mārupi klientus neved, klibo čeku izdošana, kā arī klibo godīga cena, bet mēs šajā gadījumā neko nevaram darīt,» sacīja Līce, norādot, ka tiesas lēmums liedz lidostai sakārtot situāciju.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu