Šodien devies ceļā pirmais konteinervilciens no Rīgas uz Ķīnu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Latvijas Dzelzceļš

Transporta un loģistikas uzņēmums «GEFCO» sadarbībā ar AS «Transcontainer» un AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) ir izstrādājis jaunu preču piegādes līniju multimodālajiem pārvadājumiem, savienojot Vāciju ar Ķīnu caur Rīgas ostu. Pirmais vilciens ar konteineriem ceļu no Rīgas uz Ķīnu sāks šodien.

«Dzelzceļa pārvadājumi starp Eiropu un Āziju nav tikai šā brīža tendence, bet gan plaukstošs nozares risinājums, Ķīnai veidojot jaunas pārvadājumu līnijas un termināļus, kā arī ieguldot Eirāzijas dzelzceļa transporta plūsmas attīstīšanai un veicināšanai. (..) Lai spētu risināt augošos tirdzniecības apmērus starp Eiropu un Ķīnu un reaģēt atbilstoši dzelzceļa transporta tirgus attīstībai, «GEFCO» turpina meklēt jaunus un konkurētspējīgus risinājumus, kas atbilstu klientu prasībām un veicinātu viņu biznesa uzplaukumu,» aģentūrai LETA pavēstīja «GEFCO Baltic».

Pēc uzņēmumā vēstītā, dzelzceļa transports ir viens no uzticamākajiem transporta veidiem, jaunais risinājums caur Rīgu piedāvā augstas kvalitātes servisu ar 14 līdz 16 dienu piegādes laiku, kombinējot dažādus transporta veidus un pakalpojumus - konteinera kuģus, jūras ceļus, dzelzceļu, muitošanu, kā arī piegādi galamērķī.

«Zīda ceļa risinājumi starp Ķīnu un Eiropu kļūst arvien nozīmīgāki loģistikas sektorā vai transporta un uzglabāšanas nozarē. Klienti meklē iespējas, kā samazināt tranzīta laiku un saņemt augstas klases servisu. Rīga kā robežpunkts ir alternatīvs risinājums kravas nokļūšanai Ķīnā, izmantojot dzelzceļu, un mēs ticam, ka, piedāvājot šādu iespēju un nodrošinot šī risinājuma priekšrocības un konkurētspēju, būsim spējīgi to attīstīt un izmantot, ne tikai nodrošinot kravas piegādi uz Ķīnu, bet arī otrādi - palīdzēt Ķīnai sasniegt Eiropu,» pauda «GEFCO Baltic».

Jaunais multimodālo pārvadājumu projekts uz Ķīnu tiek vadīts un koordinēts, iesaistot vairākus nozares pārstāvjus, kuru cieša sadarbība un iesaiste ir palīdzējusi projektam veiksmīgi realizēties. Konteineru piegādi preču iekraušanai Vācijā un dzelzceļa ekipējumu Rīgā nodrošina «Transcontainer», savukārt «GEFCO Baltic» Rīgā nodrošina jūras ceļu pārvadājumus un tālākos iekraušanas pakalpojumus līdz Ķīnai.

Foto: Latvijas Dzelzceļš

Jaunizveidotā projekta atbalstītāji ir LDz un Krievijas valsts dzelzceļa kompānija «Rossijskije žeļeznije dorogi» (RŽD), kas ir nodrošinājuši spēcīgu atbalstu kravas vilcienu pārvadājumu sākšanai no Rīgas un Ķīnu.

LDz aģentūrai LETA pavēstīja, ka šonedēļ no Rīgas uz Ķīnu devies pirmais konteinervilciens, kas kravu caur Kazahstānu nogādās Ķīnas austrumdaļā - Kašgarā. Plānots, ka nākamais konteinervilciena sastāvs šajā maršrutā dosies nākamnedēļ.

«Ir patiess gandarījums, ka sekmīgas sadarbības rezultātā atklājam šo konteinervilcienu, kas ir reāls apliecinājums pareizi pieņemtiem lēmumiem un veiksmīgam darbam visus šos mēnešus. Par spīti iespējamām šaubām, šodien redzam pierādījumu tam, ka nozarē spējam attīstīt multimodālus pārvadājumus, kā arī varam ne tikai iekļauties tranzīta koridoros kravu transportēšanai no Āzijas, bet sekmīgi iesaistīties arī atpakaļkravu komplektēšanā un nodrošināšanā uz Ķīnu. Šis notikums paver jaunas iespējas tālākai pārvadājumu attīstībai, ar laiku piedāvājot vēl konkurētspējīgākus nosacījumus,» pauda satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

LDz prezidents Edvīns Bērziņš atzīmēja, ka pastāv iespējas kravu organizēšanai arī pretējā virzienā un atpakaļceļa maršruts uz Ķīnu kļūst par realitāti. Attīstot šo darbības virzienu, nākotnē tranzīta koridors caur Latvijas ostām kļūs izdevīgāks klientiem un efektīvāks nozarei. Turklāt būtiski, ka līdz ar šo maršrutu Latvija iesaistās multimodālo pārvadājumu ķēdē kopā ar nozīmīgiem globāliem loģistikas nozares partneriem, kā to paredz pagājušā gada nogalē LDz un «TransContainer» parakstītais stratēģiskās sadarbības memorands par konteinerpārvadājumu organizēšanu starp Ķīnu un Latviju.

Gan LDz, gan «TransContainer» jauno maršrutu šodien prezentē starptautiskajiem nozares partneriem izstādē «Transport Logistic 2017» Minhenē (Vācijā) notiekošajā konferencē.

Pirmā vilciena sastāvā ir 52 konteineri (40 pēdu), un ar tiem Ķīnas austrumdaļai tiks piegādātas ražošanas iekārtas tekstila nozarei. Krava uz Rīgu atgādāta pa jūru no Duisburgas (Vācijā). Multimodālo kravas transportēšanas piedāvājumu Eiropas un Ķīnas klientiem sagatavojis uzņēmums «Gefco Baltic», savukārt maršrutu izstrādāja «LDz loģistika» sadarbībā ar «TransContainer».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu