Ķīnas kravu transportēšana caur Baltijas valstīm var nozīmēt tiklab iespējas Eiropas platuma sliežu ceļam «Rail Baltica», kā apdraudējumu tirgum, jo Ķīna ne vienmēr konkurē godīgi, brīdinājuši Eiropas Parlamenta (EP) deputāti, kas ieradušies Viļņā EP Transporta un tūrisma komitejas delegācijas sastāvā.
Eirodeputāti: Ķīnas kravas Baltijas valstīm nozīmē gan iespējas, gan risku
«Tā ir iespēja dzelzceļam «Rail Baltica«. (..) Mūsu attiecības ar Ķīnu tiešām mainās, jo mēs šīs investīcijas uzlūkojam kā iespēju, tomēr mēs joprojām diskutējam ar Ķīnu par viņu tirgus ekonomiku, jo mums ir bijušas problēmas ar saules paneļiem un tērauda cenu dempingu,» trešdien preses konferencē Lietuvas galvaspilsētā norādīja delegācijas vadītājs Vims van de Kamps no Nīderlandes.
Deputāts Mihaēls Krāmers no Vācijas uzsvēra, ka, ja Ķīna vedīs preces pa «Rail Baltica», tai ir jākonkurē godīgi.
«Ja ir kokurence, tai ir jābūt godīgai konkurencei,» sacīja Krāmers.
Līdzīgu piesardzīgu viedokli izteica arī citi delegācijas locekļi.
Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis, kas šomēnes Pekinā piedalījās starptautiskajā forumā «Viena josla, viens ceļš» («One Belt, One Road»), nedēļas sākumā intervijā ziņu aģentūrai BNS norādīja, ka Lietuva aktīvi interesējas par iespējām piesaistīt pēc iespējas vairāk Ķīnas kravu, kas tiek vestas uz Eiropu, bet neuzskata par savu prioritāti finanšu investīciju piesaisti no pasaules otrās lielākās ekonomikas, ko varētu izmantot infrastruktūras projektiem.
Pēc viņa teiktā, Lietuva Ķīnai piedāvā kvalitatīvu transporta un loģistikas ķēdi, kas ietver tiklab dzelzceļa transportu, kā Klaipēdas jūras ostu.