LDz Astanas EXPO prezentēs ar ūdeņradi darbināmas lokomotīves prototipu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Kazahstānā no 10.jūnija līdz 10.jūlijam norisināsies starptautiskā izstāde «Astana EXPO 2017», kurā piedalīsies arī «Latvijas dzelzceļš», prezentējot ar ūdeņradi darbināmas lokomotīves prototipu.

Ūdeņraža lokomotīves prototips «Hyloco» sagatavots, lai demonstrētu jaunākās tehnoloģijas šajā jomā un, izmantojot papildinātās realitātes iespējas, ikvienam Latvijas paviljona apmeklētājam būs iespēja to izpētīt detalizētāk.

Ņemot vērā, ka Eiropas Komisija ir norādījusi uz nepieciešamību līdz 2050. gadam samazināt CO2 emisiju līmeni transporta nozarē par 60%, ūdeņraža lokomotīves ieviešana ir primārais bezizmešu risinājums dzelzceļa pakalpojumu nodrošināšanai vietās, kur nav iespējams veikt līniju elektrifikāciju. Šādas lokomotīves galvenais enerģijas avots ir ūdeņradis, kas oksidējas ūdeņraža kurināmajā elementā, ražojot elektrību.

Foto: Publicitātes foto

Vilces jaudu plānots nodrošināt ar 250 kWh akumulatoru bateriju un ~400 kW ūdeņraža kurināmā elementu hibrīda sistēmu, savukārt ūdeņraža uzglabāšanas tvertņu sistēma 120 kilogramu apjomam pie maksimālās noslodzes nodrošinās vismaz 20 stundu nepārtrauktu darbību starp uzpildēm. Lai darbinātu lokomotīvi, tajā ar augsta spiediena palīdzību tiks iepildīts ūdeņradis, kas no baloniem virzīsies uz degvielas šūnām, kur, sajaucoties un reaģējot ar gaisu, veidosies elektrība un ūdens. Elektrība tālāk no šūnām plūdīs uz speciālu sistēmu, kas regulēs elektrības padevi pēc nepieciešamības - vai nu uzreiz tieši uz elektromotoriem vai arī uz baterijām.

«Astana EXPO 2017» vadmotīvs ir «Future Energy» jeb nākotnes enerģija, kas sevī ietver gan inovācijas, gan nākotnes attīstības perspektīvas un virzienus, tādēļ saskaņā ar šo vadmotīvu LDz izstādē runās gan par loģistikas virzieniem Eirāzijas reģionā, gan jauniem tehnoloģiskiem risinājumiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu