Lembergs ar Auguli runāšot par nepieciešamību dotēt dzelzceļa pārvadājumus (2)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Ventspils mērs Aivars Lembergs («Latvijai un Ventspilij») Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas (LTBA) prezidenta statusā plāno tikties ar satiksmes ministru Uldi Auguli (ZZS), lai runātu par nepieciešamību valstij dotēt dzelzceļa pārvadājumu tarifus, trešdien preses konferencē informēja Lembergs.

AS «LatRailNet» lēmumam no nākamā gada paaugstināt maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu krīzes situācijā, kad krīt kravu apjomi, paredzamas ļoti negatīvas sekas, norādīja Ventspils mērs.

«Ja krīzē vēl ceļ tarifu, tad katrs saprot, ka izredzes ir ļoti sliktas. Līdz ar to valstij šis jautājums ir jārisina, jo nav normāli, ka pārvadātājs maksā par infrastruktūru. Kravu pārvadātājs nemaksā par to, ka viņš brauc pa šoseju, bet dzelzceļā jāmaksā. Tas nav pareizi. Pasažieru pārvadājumus valsts dotē, bet kravās tas tā nav. Situācija ir izmainījusies, un bez valsts līdzdalības Latvijas dzelzceļa liktenis var būt vairāk nekā bēdīgs,» bažījas Lembergs.

Nākampirmdien Satiksmes ministrijā (SM) paredzēta LTBA, lielāko stividoru, pārvadātāju un brīvostas pārvalžu pārstāvju tikšanās ar Auguli, kurā Lembergs plānojot runāt par šo problēmu.

Ventspils mērs arī atzina, ka iepriekš, kad viņam jautāts par Krievijas prezidenta Vladimira Putina spiedienu uz Baltkrieviju, lai no Krievijas naftas Baltkrievijas rūpnīcās ražoto naftas produktu tranzīts tiktu pārvirzīts no Baltijas valstu ostām uz Krievijas ostām, viņš vēl neesot iepazinies ar Putina uzstāšanos Kaļiņingradā. Kā šodien atzina Lembergs, vēlme, lai naftas produkti, kas ražoti no Krievijas naftas, tiktu eksportēti caur Krievijas ostām, nav loģiska no biznesa viedokļa, tāpēc to tiešām varot uzskatīt par politisku gājienu un zināma spiediena izdarīšanu uz Baltkrieviju.

«Ja kāds piegādā ābolus sulas ražošanai, tas nenozīmē, ka ar viņa transportu vajag sulas kaut kur eksportēt. Tas noteikti tā nav,» salīdzināja Lembergs. «To var uzskatīt par spiedienu uz Baltkrieviju, bet baltkrieviem katra «cietās» valūtas vienība, vai tas būtu dolārs, eiro vai kāda cita, ir zelta vērta, un viņi nemaksās neko lieku, ja viņiem būs iespēja nemaksāt.»

Neesot taisnība tiem, kuri apgalvo, ka tranzītbiznesam nav nekāda sakara ar politiku, norādīja Lembergs: «Ja par to runā Krievijas prezidents, tas nozīmē, ka tam ir vistiešākais sakars. Tas tikai norāda, ka šis jautājums ir Krievijas prezidenta dienas kārtībā.»

Kā ziņots, AS «LatRailNet» ir nolēmusi par 7% paaugstināt dzelzceļa pārvadājumu tarifu. Tāpat ziņots, ka Krievijas prezidents Putins, Kaļiņingradas apgabalā piedaloties transporta infrastruktūras attīstības tematikai veltītā apspriedē, paudis, ka Krievijas naftas piegāde Baltkrievijas naftas pārstrādes rūpnīcām jāsaista ar noteikumu izmantot Krievijas dzelzceļu un Somu līča ostas.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu