LDz pirmajā pusgadā uzrāda stabilus finanšu rādītājus

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Šī gada pirmajos sešos mēnešos VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) ir nodrošinājis stabilus finanšu rādītājus un strādājis ar lielāku apgrozījumu un peļņu nekā 2016.gada pirmajā pusgadā. Gada sākumā gan tradicionāli rādītāji ir labāki nekā gada otrajā pusē, kad vairāk līdzekļu tiek ieguldīts infrastruktūras remontdarbos.

Kapitālsabiedrības apgrozījums sasniedza 97,29 miljonus eiro, par 0,5 miljoniem eiro pārsniedzot pagājušā gada rādītāju, savukārt peļņa salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo pusgadu palielinājusies par 5,41 miljoniem eiro, sasniedzot 7,89 miljonus eiro. Vienlaikus gan uzņēmums patlaban uzsācis vairāku Rīgas un Daugavpils dzelzceļa mezglu modernizācijas projektu īstenošanu, kuriem kopumā nepieciešams LDz līdzfinansējums 16 miljonu eiro apmērā.

Pirmajā pusgadā LDz koncerns aktīvi strādājis pie jaunu tirgu apgūšanas, koncentrējoties uz pārvadājumiem plašākā Eirāzijas reģionā. Tostarp ir izveidoti kravu pārvadājumu maršruti no Ķīnas un uz to, veicot pirmos pārvadājumus abos virzienos, kā arī notiek darbs pie jaunu maršrutu izveides kopā ar partnervalstu pārvadātājiem, iesaistoties Ziemeļu-Dienvidu transporta koridora attīstīšanā savienojumos ar Indiju un Irānu. Stiprinot sadarbības kontaktus un ikdienas saziņu Latvijai nozīmīgos mērķa tirgos, šā gada janvārī LDz izveidoja pastāvīgo pārstāvniecību Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā, līdz ar to patlaban LDz ir divas ārvalstu pārstāvniecības – Minskā un Maskavā.

Tāpat LDz turpina strādāt pie attiecību stiprināšanas ar kaimiņvalstu partneriem, kā arī alternatīvu darbības virzienu attīstīšanas, tostarp kombinēto kravu pārvadājumu nodrošināšanas. Lai veicinātu dzelzceļa nozares attīstību Latvijā, LDz turpinās piedalīties transporta jomas likumdošanas iniciatīvās, kā prioritāti izvirzot ilgtspējīga dzelzceļa infrastruktūras finansēšanas modeļa izveidi.

Vērā ņemamus rezultātus pirmajā darbības gadā jaunā juridiskajā statusā ir uzrādījusi LDz meitaskompānija SIA «LDz Loģistika», - tās apgrozījums pirmajā pusgadā sasniedza 14,88 miljonus eiro, kas ir par 9,27 miljoniem eiro jeb 165,38% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Savukārt kompānijas peļņa sasniegusi 173 tūkstošus eiro, kas ir par 100 tūkstošiem eiro vairāk nekā 2016.gada pirmajā pusgadā.

Peļņu kāpinājis arī uzņēmums SIA «LDz Ritošā sastāva serviss» - pirmais pusgads noslēgts ar 2,11 miljonu eiro peļņu, kas ir par 573 tūkstošiem eiro vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Savukārt apgrozījums bija 33,98 miljoni eiro, kas ir par 0,6% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Uzņēmumam papildu ieņēmumus radījuši remontdarbi – vagonu depo remonts veikts par 21,7% vairāk nekā pērn šajā laika periodā, bet vagonu remonts privātīpašniekiem - par 45% vairāk nekā 2016.gada pirmajā pusgadā.

Tikmēr meitasuzņēmums SIA «LDz Cargo» pirmajā pusgadā darbību koncentrējis uz tautsaimniecībai nozīmīgiem pārvadājumu segmentiem. Uzņēmums Latvijas teritorijā pārvadā nedaudz vairāk kā 70% visa kravu apjoma, kas pirmajā pusgadā bija 24,36 miljoni tonnu. Vienlaikus «LDz Cargo» ir vienīgais pārvadātājs, kurš nodarbojas ar Latvijas tautsaimniecības attīstībai nozīmīgajiem iekšzemes pārvadājumiem, kuru apjoms pakāpeniski pieaug. «LDz Cargo» pirmajā pusgadā strādājis ar 127,92 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 17 miljoniem eiro jeb 11,7% mazāk nekā pērn pirmajos sešos mēnešos. Savukārt peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 3,46 miljoni eiro, kas ir par 5,22 miljoniem eiro mazāka nekā 2016.gada pirmajos sešos mēnešos.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu