LDz prezidents: Līdz šim nozare bija radusi lūkoties uz savām interesēm šauri

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere/LETA

Transporta nozare līdz šim bija radusi lūkoties uz savām interesēm un darbības virzieniem šauri, bet mainīgie ekonomiskie apstākļi un uzņēmējdarbības vide liek paraudzīties no cita skatupunkta un tādējādi atklāt jaunas iespējas nozares izaugsmei, ceturtdien konferences «Globālās transporta kustības izaicinājumi» atklāšanā sacīja AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš.

Viņš pauda, ka šodien, veidojot jaunas partnerības un stiprinot esošās, Latvijai ir iespēja kļūt par visa reģiona izcilības centru.

Transporta un loģistikas nozare ir viena no tām, kas patlaban piedzīvo visstraujākās pārmaiņas, vienlaikus sekmējot robežu izzušanu starp dažādām tautsaimniecības nozarēm kopumā. «Sadarbība starp nozarēm pieaug. Tas savukārt liek kļūt atvērtākiem, elastīgākiem un gataviem rīkoties, lai soli pa solim ieviestu pārmaiņas un attīstītos,» sacīja Bērziņš.

Viņš uzsvēra, ka, pulcējot vienā konferencē transporta un loģistikas nozares ekspertus no 35 dažādām valstīm, ir visas iespējas kopīgi apzināt nozares izaicinājumus un pārvērst tos iespējās.

LDz prezidents norādīja, ka nozare līdz šim bija radusi lūkoties uz savām interesēm un darbības virzieniem šauri, bet mainīgie ekonomiskie apstākļi un uzņēmējdarbības vide liek paraudzīties no cita skatupunkta un tādējādi atklāt jaunas iespējas nozares izaugsmei.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) atzīmēja, ka Latvijas ģeogrāfiskais izvietojums, veidojot Eiropas Savienības ārējo robežu ar Krieviju un Baltkrieviju, padara Latviju par dabisku tiltu, kas savieno Austrumus un Rietumus, kā arī Ziemeļus un Dienvidus. Līdz ar to transporta joma spēlē vienu no nozīmīgākajām lomām Latvijas tautsaimniecībā.

«Jau šodien esam interesants partneris virknei Āzijas valstu, īpaši saistībā ar mūsu ciešajiem transporta savienojumiem ar Eiropas, Krievijas un Baltkrievijas tirgiem,» atzina Augulis.

Vienlaikus, atgādinot par pagājušā gada rudenī Rīgā sagaidīto konteinervilcienu no Ķīnas, ministrs klātesošajiem atzīmēja, ka Latvijas interesēs ir attīstīt vienotu Eirāzijas transporta tīklu, piesaistīt jaunas kravas plūsmas no Āzijas.

«Tagad esam pierādījuši, ka varam ne tikai iekļauties tranzīta koridoros kravu transportēšanai no Āzijas, bet sekmīgi iesaistīties arī atpakaļkravu komplektēšanā un nodrošināšanā, jo sadarbībā ar Duisburgas ostu esam šogad nosūtījuši jau divus sastāvus no Rīgas uz Kašgaru Ķīnā. Tiek ne vien strādāts pie nākamajiem konteinervilcieniem no Šenženas, Čendu, Lianjungangas un citām Ķīnas pilsētām, ostām un provincēm, bet mūsu tuvākā laika dienas kārtībā ir arī savienojumi ar Irānu un Indiju. Paralēli tam iesaistāmies Ķīnas un Baltkrievijas Industriālā parka «Lielais Akmens» projektā un strādājam ar partneriem Minskā, piedāvājot izeju uz jūru preču tālākai distribūcijai, kā arī turpinām sarunas ar Duisburgas ostu, lai efektivizētu konteinervilciena Čoncina-Duisburga maršrutu un novirzītu Skandināvijai paredzēto kravu plūsmu caur Latviju,» klāstīja Augulis.

Tāpat viņš aicināja globāla mēroga risinājumos, tostarp projektā «Rail Baltica», prast atrast līdzsvaru starp nacionālām ambīcijām un kopēju izpratni par attīstības perspektīvām - strādāt gan nacionālā, gan globālā mērogā, sekmējot sadarbību, iegūstot jaunus partnerus un nostiprinot saiknes ar jau esošajiem.

Vēstījumu konferences dalībniekiem bija atsūtījis arī Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS). «Latvija savulaik dēvēta par vienu no Eiropas loģistikas centriem un tiltu starp Austrumiem un Rietumiem. Par iemeslu tam ir mūsu visnotaļ specifiskais ģeogrāfiskais novietojums, kā arī labi attīstītā infrastruktūra - varam lepoties gan ar lidostām, gan trim neaizsalstošām jūras ostām, gan arī ar plašu dzelzceļa tīklu,» norādīja Ministru prezidents.

Viņš pauda, ka jau patlaban ir visi nepieciešamie priekšnoteikumi, lai veiksmīgi varētu pelnīt nozarē strādājošie uzņēmumi, kā arī valsts kopumā. Vienlaikus jābūt gataviem arvien jauniem izaicinājumiem, lai varētu gūt maksimālu labumu no esošajām priekšrocībām.

Pieminot ģeopolitisko situāciju, Kučinskis atgādināja, ka transporta un loģistikas jomā ir nepieciešams diversificēt biznesa riskus, attīstot darbību iespējami vairākos virzienos, nekoncentrējoties tikai uz vienu partnervalsti.

Kā ziņots, šodien Latvijas nacionālajā bibliotēkā notiek ikgadējā starptautiskā konference «Globālās transporta kustības izaicinājumi», kurā Latvijas un ārvalstu transporta nozares eksperti diskutēs par to, kā norises pasaulē - politikā, ekonomikā, zinātnē un sabiedrībā - ietekmē transporta nozari un kā tās izmantot nozares attīstības labā.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un LDz koncerna valdošais uzņēmums.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu