RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Starptautiskā lidosta «Rīga» astoņos mēnešos apkalpoja par 10,9% vairāk pasažieru

LETA
Foto: Ieva Čīka/LETA

Starptautiskā lidosta «Rīga» šogad astoņos mēnešos apkalpoja par 10,9% vairāk pasažieru nekā attiecīgajā laikā pērn, pasažieru skaitam šogad pārsniedzot četrus miljonus, pavēstīja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

Tranzīta un transfēra pasažieru skaits 2017.gada astoņos mēnešos lidostā «Rīga» ir pieaudzis par 18%, sasniedzot gandrīz 1,2 miljonus pasažieru - teju trešdaļu no kopējā apkalpoto pasažieru skaita.

Vienlaikus par 8% palielinājies lidostā «Rīga» apkalpoto lidojumu skaits - astoņos mēnešos Rīgā apkalpoti 49 012 gaisa kuģi. Vidēji mēnesī lidosta apkalpo vairāk nekā 6000 gaisa kuģu.

Lielākais pārvadātājs lidostā «Rīga» ir nacionālā lidsabiedrība «airBaltic», kuras tirgus daļa veido 53,5% no kopējā pasažieru skaita. Īrijas zemo cenu aviosabiedrība «Ryanair» pārvadāja 15% no lidostas pasažieriem, bet Ungārijas zemo cenu aviokompānija «Wizzair» - 8,8%.

Izaugsme novērota arī aviācijas kravu segmentā. Šogad astoņos mēnešos apkalpoti aptuveni 14 400 tonnu kravu, kas ir par 10% vairāk nekā attiecīgajā laikā pērn.

Karnīte atzīmēja, ka atbilstoši Starptautiskās Lidostu padomes (ACI) datiem pasažieru skaita pieaugums lidostā «Rīga» jūlijā par 16,2% ļāvis tai kļūt vienu no piecām straujāk augošajām lidostām Eiropā lidostu grupā ar apkalpoto pasažieru skaitu 5-10 miljoni gadā

«Rīgas lidostas izaugsme būtiski pārsniedz gan Eiropas vidējos rādītājus, kas saskaņā ar ACI datiem jūlijā bija 9,6%, gan arī savas grupas vidējo izaugsmi: lidostu grupā ar 5-10 miljoniem apkalpoto pasažieru vidējais ceļotāju skaita pieaugums jūlijā bija 10,2%,» pauda lidostas valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Lidosta «Rīga» atgādina, ka vasaras tūrisma sezonā rītos un vakaros lidostā ir liels vienlaicīgi ielidojošo un izlidojošo reisu skaits, tāpēc arī tie pasažieri, kuri ir reģistrējušies internetā un ceļo ar rokas bagāžu, aicinātu lidostā ieradies laikus - vismaz 2,5 stundas iepriekš. Tāpat lidosta vērš uzmanību, ka pēc jaunās Eiropas Savienības regulas par pasažieru datu pārbaudi stāšanās spēkā pasažieriem, kuri izlido uz ārpus Šengenas zonas valstīm, robežkontrole var prasīt ilgāku laiku nekā iepriekš.

Starptautiskā lidosta «Rīga» ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. No lidostas ziemas sezonā iespējams doties uz vairāk nekā 60, bet vasaras sezonā - uz gandrīz 90 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības. 2016.gadā lidosta «Rīga» apkalpoja vairāk nekā 5,4 miljonus pasažieru - gandrīz 45% no kopējā Baltijas valstu pasažieru skaita.

Šengenas zona Ryanair Lidosta Rīga airBaltic Rīga
0 Komentāri