LDz no jauna izsludinājis apjomīgos iepirkumus Rīgas un Daugavpils dzelzceļa mezgla modernizācijai

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere/LETA

AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) no jauna izsludinājis iepirkumus Rīgas un Daugavpils dzelzceļa mezgla modernizācijai, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

LDz iepriekš skaidroja, ka, piesaistot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu, līdz 2023.gadam plānots īstenot trīs apjomīgus projektus, kas paaugstinās Latvijas dzelzceļa tīkla konkurētspēju: «Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizācija», «Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstība» un «Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstība». Projektu īstenošanai kopējais pieejamais Kohēzijas fonda finansējums ir 89 miljoni eiro.

Attiecīgo darbu būvniecības iepirkumi vasaras sakumā tika pārtraukti, lai veiktu grozījumus iepirkumu procedūru dokumentācijā. Patlaban šo projektu trīs būvniecības iepirkumi izsludināti no jauna.

Būvdarbu iepirkumā par Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizāciju pieteikšanās termiņš ir 31.oktobra plkst.11 (prognozētā līgumcena ir 24,2 miljoni eiro), bet Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstības projekta īstenošanai var pieteikties līdz 3.novembra plkst.10 (prognozētā līgumcena 36 miljoni eiro).

Savukārt iepirkumā par Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstību var pieteikties līdz 2.novembra plkst.11 (prognozētā līgumcena 42,731 miljons eiro).

«Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizācija nepieciešama, jo patlaban tajā ir vienceļa posms, kaut gan līnijā Rīga-Skulte, kurā tas atrodas, ir divi paralēli sliežu ceļi. Līdz ar to modernizējamais posms patlaban ir viena no minētās dzelzceļa līnijas šaurajām vietām, kur ir apgrūtināta vilcienu kustības organizācija. Projekta laikā paredzēts izbūvēt otro sliežu ceļu un modernizēt mikroprocesoru sistēmu, lai uzlabotu Rīgas dzelzceļa mezgla pārstrādes spēju un darbības efektivitāti. Projektā paredzēts arī pārbūvēt stacijas parku sliežu ceļus un modernizēt signalizācijas sistēmu, tādējādi paaugstinot satiksmes drošību, kā arī pilnveidot dzelzceļa šķērsojumus,» iepriekš klāstīja LDz.

Savukārt, modernizējot Daugavpils Šķirošanas staciju, paredzēts pilnveidot vilcienu pieņemšanas un nosūtīšanas infrastruktūras atbilstību pārvadātāju vajadzībām, ieviešot automātisku un drošu kravas vagonu šķirošanas procesu. Patlaban Daugavpils dzelzceļa mezglā ir sarežģīti nodrošināt secīgu un vienmērīgu kravu sagatavošanu un nosūtīšanu, apgrūtināta ir arī vilcienu kustības organizācija tāpēc, ka esošās automātikas ierīces ir tehniski un morāli novecojušas to ilgā ekspluatācijas laika dēļ.

Īstenojot Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstības projektu, paredzēts izbūvēt jaunu pieņemšanas parku, vienlaikus likvidējot vilcienu maršrutu savstarpējo krustošanos, samazinot manevru darbu kustības nepieciešamību, kā arī mazinot videi kaitīgo izmešu apmēru un atslogojot Daugavpils pilsētas iekšējo dzelzceļa tīklu.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un LDz koncerna vadošais uzņēmums.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu