RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

LDz vadītājs: Ķīnas kravu piesaistē Latvijai par labu nāk Eiropas noslogotā infrastruktūra

LETA
VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš | Foto: Ieva Čīka / LETA

Kamēr konteinerkravu apjoms starp Eiropu un Āziju katru gadu dubultojas, infrastruktūras kapacitāte teju nemainās, tāpēc dzelzceļa nozarei sadarbojoties ar ostām un jūras līnijām, Latvija var kļūt par labu izvēli klientiem, sacīja VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Bērziņš uzsvēra, ka Latvijai jāizmanto situācija, kāda izveidojusies, proti, konteinerkravu pārvadājumi katru gadu dubultojas, bet infrastruktūras uzlabojumi netiek pieaugumam līdzi. «Līdz ar to maršruts, kas bija izveidots caur Brestu, kur pašlaik iet cauri 5000 vilcieni gadā, būtībā ir sasniedzis savas kapacitātes augšējo punktu. Tādējādi klientiem jāmeklē, caur kurieni viņi savas kravas var nogādāt galamērķī tādā pašā laikā un cenā. Un te ir Latvijas iespēja,» sacīja Bērziņš.

«Tas, ko mēs varam piedāvāt, ir kapacitāte un ātrums,» viņš piebilda.

Runājot par šodien Rīgas brīvostā sagaidīto konteinervilcienu no Ķīnas pilsētas Urumči, Bērziņš atturējās nosaukt precīzu nākamā vilciena sagaidīšanas laiku, bet norādīja, ka tiek turpināts darbs ne tikai pie nākamā vilciena, bet arī regulāru pārvadājumu izveides. «Tas ir smags darbs, ko iespaido daudzi apstākļi, līdz ar to arī regulāru pārvadājumu uzsākšanas laiku nenosaukšu, tomēr esmu pārliecināts, ka vienā brīdī varēsim paziņot par regulāru pārvadājumu uzsākšanu,» sacīja LDz vadītājs.

Kā ziņots, septembra beigās no Urumči pilsētas Ķīnā tika palaists pirmais Kazahstānas Dzelzceļa organizētais konteinervilciens maršrutā Urumči-Altinkola-Rīga-Roterdama. No Rīgas uz Roterdamu krava tiks nogādāta, izmantojot jūras savienojumu.

Iepriekš Kazahstānas vicepremjers Askars Mamins Rīgā tiekoties ar Bērziņu norādīja, ka Kazahstāna izvēlējusies Latviju par galveno kravu loģistikas un distribūcijas centru Baltijas valstīs. Mamins norādīja, ka, ņemot vērā konteinerkravu apmēra palielināšanos Kazahstānas dzelzceļa sistēmā, līdz 2020.gadam Latvijas virzienā konteinerkravu apmērs varētu veidot 200 000 konteineru vienību ar iespējamu apmēra palielināšanu.

Latvija Pārvadājumi, transports Loģistika Latvijas dzelzceļš
0 Komentāri