Liepājas ostu iecerēts attīstīt par nopietnu «Panamax» klases kuģu apkalpošanas ostu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TASS/Scanpix

Liepājas ostu iecerēts attīstīt par nopietnu «Panamax» klases kuģu apkalpošanas ostu, trešdien Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēdē sacīja Liepājas Speciālās ekonomiskās (SEZ) zonas pārvaldnieks Jānis Lapiņš.

Viņš norādīja, ka izstrādāts Liepājas ostas attīstības programmas 2018. līdz 2022.gadam projekts, kas ir ostas vidēja termiņa attīstības plānošanas dokuments. Tajā sniegts Liepājas ostas konkurētspējas izvērtējums, paredzamie attīstības scenāriji, stratēģiskie mērķi un uzdevumi, norādīti sasniedzamie rezultatīvie rādītāji - kravu apgrozījums, finanšu prognozes, plānotie kapitālieguldījumi.

Lapiņš klāstīja, ka ir jau sākušās sarunas ar Valsts kasi par līdzfinansējuma piesaisti ostas attīstībai. Apjomīgākais projekts saistīts ar drošas enkurošanās vietas attīstīšanu un pieejas kanālu padziļināšanu - tas lēšams vairāk nekā 30 miljonu eiro apmērā.

Pēc Liepājas SEZ vadītāja teiktā, Liepājas ostu iecerēts attīstīt par nopietnu «Panamax» klases kuģu apkalpošanas ostu. Šāda izmēra kuģus Liepājas ostā var apkalpot jau patlaban, taču ar ierobežojumiem.

Ar terminu «Panamax» apzīmē kuģu izmēra ierobežojošos rādītājus ceļošanai Panamas kanālā - tie ir aptuveni 290 metru garumā, apmēram 32 metru platumā, kā arī aptuveni 12 metru iegrimi.

Ostu padome trešdien atbalstīja Liepājas ostas attīstības programmas 2018. līdz 2022.gadam projektu.

Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padome ir valdības izveidota institūcija, un to vada Ministru prezidents. Padome piedalās nozares politikas veidošanā, noteiktā kārtībā sniedzot priekšlikumus un atzinumus valdībai un citām institūcijām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu