Pagājušajā nedēļā Rīgas ostā sagaidīts jauns konteinervilciena sastāvs no Ķīnas pilsētas Urumči, lai caur Rīgas ostu tālāk uz Roterdamu nogādātu kravu. Iesaistās puses uzsver, ka vilciena noorganizēšana pavisam jaunā maršrutā notikusi ātri – citām valstīm šāda projekta īstenošanai nepieciešami vairāki gadi.
Augulis: Latvijai gada laikā izdevies tas, ko citas valstis paveic 5-7 gados
Ilgtermiņā šādu kravas vilcienu satiksme nozīmē, ka Latvijai ir visas iespējas kļūt par tranzītvalsti Āzijas precēm uz Eiropu.
Aptuveni 6000 kilometru garo ceļu 41 konteinera vilciena sastāvs veica nedēļas laikā.
Kazahstānas vēstnieks Latvijā Bauržans Muhamedžanovs uzsver, ka vilciens no Ķīnas līdz Rīgai ir atbraucis ļoti ātri, - ja krava tiktu vesta pa jūras ceļu, tas prasītu 48-50 dienas.
«Šis ir otrais vilciens, kas atnācis nepilna gada laikā – tas ir milzīgs temps, ja salīdzinām, kā citās valstīs tiek organizēti šādi projekti,» norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis, piebilstot, ka citviet tas var aizņemt pat 5-7 gadus ilgu periodu. Tikmēr Latvija nepilna gada laikā ir spējusi noorganizēt kravu pārvadājumus gan no Ķīnas uz Latviju, gan arī pretējā virzienā. Jāatgādina, ka šā gada maijā no Rīgas ostas uz Kašgaras pilsētu Ķīnā devās divi pilni konteinervilcienu sastāvi.
Tikmēr Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš pauž, ka pie jaunā maršruta nostiprināšanas vēl būs jāstrādā, tomēr pozitīvi, ka pārvadājumu kartē iezīmējies jauns konteinervilcienu maršruts. «Iespēja ir definēta, un tālākais ir – visiem biznesā iesaistītajiem to attīstīt,» teic Zeltiņš.