Latvijai ir svarīgi attīstīt sadarbību ar Kazahstānu tranzīta nozarē

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere / LETA

Pagājušajā nedēļā Rīgā sagaidītā konteinervilciena «Urumči-Altinkola-Rīga-Roterdama» izveidē liela loma ģeogrāfiskā novietojuma dēļ bija Kazahstānai - tā atrodas starp Ķīnu un Eiropu. Apzinoties savas priekšrocības un to, ka ir taisnākais ceļš šajā maršrutā, Kazahstāna ieguldījusi lielu finansējumu infrastruktūras attīstībā.

Piemēram, pēdējo gadu laikā caur valsts vidieni izbūvēts 1300 kilometru garš sliežu ceļš, lai saīsinātu ceļu no Āzijas uz Eiropu. Vēl miljoniem eiro tiek investēti tā dēvēto sauso ostu izbūvē kravu apstrādei. «Kravu apgrozījums no Dienvidaustrumāzijas uz Eiropu pieaug ik gadu. Mēs šīs investīcijas veicam, lai piedalītos kravu tranzītā. Gan Kazahstānai, gan arī Latvijai ir labs kravu potenciāls,» skaidro Kazahstānas vēstnieks Latvijā Bauržans Muhamedžanovs.

Turpmākā sadarbība ar Kazahstānu ir būtiska visai Latvijas loģistikas nozarei, uzskata VAS «Latvijas dzelzceļš» prezidents Edvīns Bērziņš. Kazahstāna ar Ķīnu tranzīta nozarē veido arvien ciešāku sadarbību, un potenciāli var kļūt par Ķīnas sauszemes «logu» uz Eiropu. Savukārt Latvijai cieša sadarbība ar Kazahstānu var garantēt būtisku kravu apjomu pieaugumu nākotnē – šādu argumentu, šoruden viesojoties Rīgā, izteica Kazahstānas vicepremjers Askars Mamins.

«Kazahstānas vicepremjers šāda veida maršrutu attīstībā un sadarbības ietvaros līdz 2020.gadam redz aptuveni 200 000 konteineru apjomu, kuriem tranzītā caur Kazahstānu vajadzētu sasniegt Latviju,» pauž LDz prezidents.

Kazahstānas ekonomikai arvien vairāk attīstoties, šī valsts kļūst par nozīmīgu tirdzniecības partneri Eiropai, līdz ar to būtisku partneri Latvijas loģistikas uzņēmumiem. «Salīdzinot 2016. un 2017.gadu, preču apgrozījums starp Kazahstānu un Latviju ir pieaudzis par 19%,» norāda vēstnieks. Viņš paskaidro, ka uz Eiropu caur Rīgu tiek sūtītas tieši Kazahstānā ražotās preces.

Abpusējas starpvalstu sadarbības veicināšana ir svarīga ne tikai dzelzceļiem, bet arī ostām, kur arī rezultāti jau ir jūtami. Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš informē, ka šis mēnesis bijis viens no rekordistiem un tiek liktas lielas cerības, ka apjomi turpinās pieaug.

Neatsverams ieguldījums sadarbības veicināšanai starp abām valstīm bija Latvijas dalībai aizvadītajā vasarā Kazahstānā notikušajā starptautiskajā izstādē «EXPO Astana 2017»», kur norisinājušās vairākas nozīmīgas sarunas, kas ļāvušas realizēt jaunā vilciena maršruta projektu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu