Augulis: «Rail Baltica» projektā vēl jādiskutē par Rīgas Centrālās stacijas un Torņakalna multimodālā transporta mezgla izveidi

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

«Rail Baltica» projekta īstenošanas kontekstā vēl jādiskutē par Rīgas Centrālās stacijas un Torņakalna multimodālā transporta mezgla izveidi, pēc pirmās «Rail Baltica» projekta Rīgā pārinstitucionālas koordinācijas padomes sanāksmes šodien žurnālistiem teica satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš atzīmēja, ka koordinācijas padomē kopumā ir nepieciešamas diskusijas par stratēģisko redzējumu attiecībā uz centrālo staciju un Torņakalna mezglu. Piemēram, patlaban vēl nav skaidrs, kur atradīsies Rīgas Starptautiskā autoosta - vai zem jaunās centrālās stacijas vai Torņakalnā.

Viens no koordinācijas padomes dalībniekiem, Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) medijiem norādīja, ka kontekstā ar «Rail Baltica» projekta īstenošanu Rīgā svarīgs ir jautājums par to, kurš un par ko maksās.

Rīgas domes uzdevums ir atrast iespējas ietaupīt pašvaldības budžeta līdzekļus, taču gadījumā, ja citādāk nevar, tad Rīgas domei jālemj par finansējuma piešķiršanu kāda būtiska projekta īstenošanai, atzīmēja Ušakovs, piebilstot, ka šis princips attiecas arī uz «Rail Baltica».

Augulis atzina, ka tāpat jāturpina vēl saskaņošana un salāgošana ar vairākiem «Rail Baltica» projektā iesaistītajiem, piemēram, arī Latvijas Universitāti, kuras Akadēmiskais centrs atrodas Torņakalnā, tuvu vieta, kur iecerēts izbūvēt multimodālo transporta mezglu.

Kā ziņots, Valsts Dzelzceļa tehniskā inspekcija izsniegusi trīs būvatļaujas Eiropas platuma sliežu dzelzceļa projekta «Rail Baltica» ieviesējam Latvijā - SIA «Eiropas dzelzceļa līnijas».

Saņemtas būvatļaujas Rīgas Centrālās pasažieru stacijas ēkas un pasažieru platformu pārbūvei, ēkai piegulošās teritorijas pārbūvei un labiekārtošanai; jauna dzelzceļa tilta izbūvei «Rail Baltica» 1435 milimetru (mm) platuma sliežu ceļiem posmā no Maskavas ielas līdz Jelgavas ielai; AS «Latvijas dzelzceļš» dzelzceļa infrastruktūras pārbūvei 1520 mm platuma sliežu ceļiem un «Rail Baltica» dzelzceļa infrastruktūras izbūvei 1435 mm platuma sliežu ceļiem posmā no Jelgavas ielas līdz Lāčplēša ielai.

Būvdarbus paredzēts sākt 2020.gadā, bet līdz tam - veikt projektēšanu. «Eiropas Dzelzceļa līnijas» kopā ar sadarbības partneriem patlaban strādā pie pasūtītāja prasību definēšanas tehniskajā specifikācijā.

Septembrī noslēdzās pieteikumu iesniegšana starptautiskā publiskā iepirkuma «»Rail Baltica» Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas centrālās pasažieru stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi» pirmajai kārtai. Piedāvājumus iesniedza septiņus starptautiskas apvienības, starp kurām Latvijas vadošie būvuzņēmēji un eksperti.

Projekts tiek realizēts ar 85% Eiropas Savienības līdzfinansējumu un 15% valsts līdzfinansējumu.

«RB Rail» ir centrālais «Rail Baltica» projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas-Polijas robežai.

Jaunākie dati liecina, ka «Rail Baltica» izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko paredzēts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu