RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

LDz prezidents: Lielais attālums starp Latviju un Irānu nav šķērslis sadarbības attīstīšanai

LETA
VAS "Latvijas Dzelzceļš" prezidents Edvīns Bērziņš | Foto: Zane Bitere / LETA

Lai gan Latviju un Irānu šķir vairāku tūkstošu kilometru attālums, tas nav šķērslis kopīgas sadarbības attīstīšanai, aizvadītajā nedēļas nogalē transporta un loģistikas forumā Irānā sacīja AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš.

Pasākumā, prezentējot Latviju kā vienu no starptautisko tranzīta ceļu posmiem, viņš uzsvēra, ka Latvija aktīvi piesaista kravu plūsmas un piedalās jaunu transporta koridoru izveidē, kur viena no prioritātēm dzelzceļa nozarē patlaban ir Ziemeļu-Dienvidu koridora attīstīšana.

LDz aģentūrai LETA pavēstīja, ka vizīte Irānā saskan ar Ministru prezidenta Māra Kučinska (ZZS) delegācijas vizīti Indijā, kas arī notika pagājušās nedēļas beigās un kurā piedalījās LDz meitassabiedrības «LDz loģistika» valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis, iepazīstinot Indijas kolēģus ar Latvijas iespējām jau minētā Ziemeļu-Dienvidu koridora attīstīšanā. Gan Indijai, gan Irānai ir nozīmīga loma koridora izveidē un pārvadājumu nodrošināšanā.

Bērziņš konferencē Teherānā pauda, ka Latvijas priekšrocība salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm ir tās sliežu ceļu platums (1520 milimetri), kas ļauj piesaistīt kravas no Āzijas reģiona un tālāk pa jūras ceļiem tās nosūtīt uz Rietumeiropu un Skandināviju. Savukārt, attīstot «Rail Baltica» projektu, Latvija kļūs par vietu, kur veidosies savienojums starp Āzijā esošo sliežu ceļu platumu un Eiropas sliežu ceļu platumu, kas ir 1435 milimetri.

Līdzās Irānas transporta nozares ekspertiem un Ziemeļu-Dienvidu transporta koridora izveidē iesaistīto valstu pārstāvjiem konferencē uzstājās arī Eiropas Loģistikas asociācijas prezidents Paolo Bisonji, Antverpenes ostas vēstnieks Franks Jozefs Gīrkens, kā arī Eiropas kravu un loģistikas līderu foruma ģenerālsekretārs Gevins Rosers. Eksperti sprieda par loģistikas infrastruktūru, multimodālajiem pakalpojumiem, loģistikas mezgliem, kā arī par informāciju tehnoloģiju lomu tranzīta nozarē.

Savukārt konferences priekšvakarā LDz prezidents tikās ar Irānas Dzelzceļa vadītāju, lai turpinātu pirms dažām nedēļām Rīgā sāktās sarunas par sadarbību. Tikšanās laikā abas puses atkārtoti apliecināja Ziemeļu-Dienvidu transporta koridora izveides nozīmīgumu un vienojās pēc iespējas paātrināt darbu, kas veicams šī koridora ieviešanai, tostarp nosakot atbildīgās personas abu valstu dzelzceļos, kuru uzdevums būs izstrādāt optimālākos maršrutus un risinājumus kravu pārvadājumu nodrošināšanai.

Tāpat vizītes laikā norisinājušās sarunas ar kravu īpašniekiem, kuriem ir interese par Ziemeļu-Dienvidu transporta koridoru un iespējamajiem sadarbības piedāvājumiem.

Latvija Loģistika Latvijas dzelzceļš Rail Baltica
0 Komentāri