Pārrunā iespējas atjaunot prāmju satiksmi starp Ventspili un Sāremā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Baiba Aprāne / LETA

Šodien Ventspils brīvostas pārvaldē viesojās Sāremā salas pašvaldības delegācija no Igaunijas, lai ar Ventspils pašvaldības un brīvostas pārstāvjiem pārrunātu iespējas atjaunot prāmju satiksmi starp Sāremā un Ventspili un to, kā šī procesa veicināšanā varētu iesaistīties abu pušu pašvaldības un ostu pārvaldes, informēja Ventspils brīvostas pārvaldes sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Ieviņa.

Lai gan apritējis jau gandrīz desmit gadu, kopš prāmju līnija starp Ventspili un Mintu ostu Sāremā salā ir slēgta, gan Igaunijas, gan Latvijas pusē šo prāmi aizvien atceras, un pašvaldības pārstāvji vairākkārt saņēmuši iedzīvotāju jautājumus par iespējām līnijas darbību atjaunot, atzina Ieviņa.

Šodien Ventspils brīvostas pārvaldē ar Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāja 1.vietnieku Jāni Vītoliņu («Latvijai un Ventspilij»), Ventspils brīvostas pārvaldnieku Imantu Sarmuli un ostas pārvaldnieka vietnieku, Mārketinga un attīstības nodaļas vadītāju Igoru Udodovu tikās Sāremā pašvaldības pārstāvis un Mintu ostas pārvaldnieks Mikels Undrests un divi Sāremā pašvaldības piesaistītie pētnieki. Viesi pauda Sāremā pašvaldības nostāju, ka prāmju līnijas atjaunošana Sāremā salai ir ļoti svarīga. Akcentējot, cik lielu ieguldījumu prāmju līnijas darbībā un centienos to atjaunot savulaik ieguldījusi Ventspils brīvostas pārvalde, viesi aicinājuši veidot kopīgu darba grupu idejas īstenošanai.

Pašlaik Sāremā pašvaldības piesaistītie konsultanti pēta līnijas atjaunošanas iespējas un ir sazinājušies ar prāmju kompānijām.

«Abas puses gan bija vienisprātis, ka, neskatoties uz lielo abpusējo interesi projekta īstenošanā, atslēgas vārds būs prāmju kompāniju interese par līniju,» uzsvēra Ieviņa.

Prāmis no Ventspils uz Mintu ostu kursēja no 2005.līdz 2008.gadam. Šajā laikā ar prāmi «Scania», kurā bija 300 pasažieru vietas, izbrauca gandrīz 60 000 pasažieru. Ekonomiskās krīzes iespaidā 2008.gadā «Saaremaa Laevakompanii» meitas uzņēmums «SSC Ferries» izvēlējās līniju slēgt. Pēc līnijas slēgšanas brīvostas pārvalde sadarbībā ar Sāremā pašvaldību vairākkārt centās īstenot kopprojektus līnijas atjaunošanai, taču tā arī nevienu no prāmju kompānijām ieinteresēt neizdevās, neskatoties uz savulaik brīvostas piesaistīto Eiropas Savienības līdzfinansējumu līnijas iespējamajai atjaunošanai, skaidroja brīvostas pārvaldē.

Kā vēstīts, Sāremā salas pašvaldība izpētīs piecu Igaunijas kuģu kompāniju interesi nodrošināt prāmju satiksmi starp Sāremā un Latviju, ziņo reģionālais laikraksts «Saarte Haal».

Pašvaldība vērsusies pie uzņēmumiem «Lindaliin», «TS Laevad», «Tallink Grupp», «Kihnu Veeteed» un «Saaremaa Laevakompanii» un gada atbildes līdz 1.decembrim.

Uzņēmumu aptaujāšana ir daļa no sākotnējā pētījuma par iespēju atklāt prāmju satiksmi starp Sāremā un Latviju. Sākotnējo pētījumu paredzēts pabeigt līdz decembra vidum.

Sāremā Mintu ostas pārstāvji šonedēļ Latvijā tikās ar Rīgas un Ventspils ostu pārstāvjiem un Ventspils varasiestādēm.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu