Lūgs pagarināt dzelzceļa elektrifikācijas projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens /LETA

Valdība šodien lems par lūgumu Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (CFLA) pagarināt dzelzceļa elektrifikācijas projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu līdz 2018.gada 28.februārim.

Šodien valdības slēgtajā daļā plānots skatīt Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par lielā projekta «Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija» sagatavošanas progresu un projekta īstenošanas risinājumiem.

Kā skaidroja ministrijā, patlaban ir mainījies projekta ieviešanas tehniskais risinājums, kā arī pārskatīts finansēšanas risinājums. Proti, projekts tiks īstenots bez valsts budžeta piesaistes. Ņemot vērā minēto, tiks precizēts projekta iesniegums, tādēļ CFLA tiks lūgts pagarināt projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu.

Lai nodrošinātu, ka projekta alternatīvā finansējuma struktūra nerada negatīvu ietekmi uz vispārējās valdības budžetu, SM jānodrošina, ka projekta īstenošanas laikā VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) papildu uzņemto saistību apmērs un kopējo saistību apmērs nodrošina esošo saistību izpildi pret LDz pašreizējiem un nākotnes kreditoriem, ka aizdevuma līgumos netiek ietverti nosacījumi, kas paredz valstij sniegt galvojumus vai garantijas, ka, īstenojot projektu atbilstoši alternatīvajai finansējuma struktūrai, tiek nodrošināta plānotā atdeve no projekta realizācijas, neapdraudot LDz finanšu darbību un nepieļaujot LDz funkcionēšanu ar būtiskiem zaudējumiem.

Tāpat ministrijai jānodrošina, ka nākotnē elektrovilces jaudu palielināšanas tehniskais risinājums projekta pirmajam posmam tiks nodrošināts no LDz pašu līdzekļiem un piesaistot ārējos finanšu avotus.

Protokollēmumā arī paredzēts norādīt, ka gadījumā, ja turpmākajā projekta īstenošanas gaitā atklājas citi apstākļi, kas nav saistīti ar šiem nosacījumiem un kas potenciāli var radīt negatīvu ietekmi uz vispārējās valdības budžetu, SM nekavējoties jāvēršas pie Finanšu ministrijas un nepieciešamības gadījumā jautājums jāizskata Ministru kabineta sēdē.

LDz iepriekš aģentūru LETA informēja, ka ir rasts risinājums Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta pirmā posma izmaksu samazināšanai no 519 miljoniem eiro līdz 441 miljonam eiro. No ES pieejams finansējums 347 miljonu eiro apmērā, bet atlikušo summu LDz finansēs pašu spēkiem. LDz ir notikušas sarunas par aizdevumu ar Eiropas Investīciju banku (EIB).

Projekta «Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija» pirmajā posmā paredzēts elektrificēt Rēzekne-Krustpils, Daugavpils-Krustpils un Krustpils-Rīga posmus, tādējādi līdz 2023.gadam nodrošinot viena pilna tranzīta koridora funkcionalitāti ar elektrovilci.

Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija kā nozīmīgs transporta nozares attīstības projekts ir iekļauta Nacionālajā attīstības plānā 2014. līdz 2020.gadam un Transporta attīstības pamatnostādnēs šim pašam periodam. Tās pirmajā posmā paredzēts elektrificēt dzelzceļa tīklu no Daugavpils un Rēzeknes iecirkņiem Rīgas virzienā, veicot elektrifikāciju ar 25 kilovoltu (kV) maiņstrāvas tehnoloģiju, tajā skaitā rekonstruējot esošo elektrificēto dzelzceļa tīklu un aizstājot 3,3 kV sistēmu ar 25 kV sistēmu.

Projekta pirmais posms tiks īstenots specifiskā atbalsta mērķa «Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti» ietvaros. Pieejamais Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļu apmērs ir gandrīz 347 miljoni eiro, bet kopējās Rīgas virziena elektrifikācijas izmaksas būs 441 miljons eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu