Lietuvas dzelzceļa uzņēmums Mažeiķu-Reņģes posmu varētu atjaunot 2019.gadā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BNS foto/LETA

Izpildot Eiropas Komisijas (EK) lēmumu, Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums «Lietuvos geležinkeliai» Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu varētu atjaunot 2019.gadā, intervijā ziņu aģentūrai BNS sacīja Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma vadītājs Mants Bartuška.

«[Dzelzceļa] posms līdz Reņģei ir jāatjauno, tā ir daļa no EK noteiktā soda, kas paredz, ka ir jānovērš sekas. Acīmredzot tas būs 2019.gada projekts,» teica Bartuška.

«Darbu apjoma dēļ tiks izvērtēts, kas ir jāatjauno, jo posms nav izmantots jau astoņus gadus. Tas var prasīt arī divus gadus, ar visu dokumentāciju, ar fizisko darbu,» piebilda «Lietuvos geležinkeliai» vadītājs.

Bartuška teica, ka trīs mēnešu laikā pēc soda paziņošanas, tas ir, līdz janvāra sākumam, Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam ir jāiesniedz EK plāns par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma atjaunošanu. Viņš piebilda, ka dzelzceļa posma atjaunošana varētu maksāt apmēram 20 miljonus eiro.

«Jaunāku aprēķinu nav, šie 20 miljoni eiro ir vecie aprēķini, tas, ko mēs paredzējām iepriekš. Tagad mēs veiksim aprēķinus pēc tagadējās situācijas. Ceru, ka darbus izdosies veikt optimālāk, tas ir, lētāk,» sacīja Bartuška.

Viņš arī sacīja, ka pašlaik tiek meklēts veids, kā Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums varētu visefektīvāk samaksāt EK noteikto nepilnu 28 miljonu eiro sodu, kas ir jāizdara līdz 7.janvārim.

«Mēs izvērtējam, vai sniegt bankas garantiju vai arī samaksāt kādu daļu uz kredītu rēķina vai arī uz uzkrāto līdzekļu rēķina. Pagaidām galīgā lēmuma nav. Taču mēs redzam, ka prasības garantijām ir ļoti stingras, tas varētu izmaksāt būtiski dārgāk. Aizņemšanās un pašu kapitāla izmantošana varētu būt nedaudz lētāk. Mēs izmantosim pašu lētāko variantu,» teica Bartuška.

Jau ziņots, ka Lietuvas valdība trešdien nolēma atjaunot nojaukto Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu, kā arī uzdeva valsts dzelzceļa uzņēmumam «Lietuvos geležinkeliai» pārsūdzēt Eiropas Komisijas noteikto gandrīz 28 miljonu eiro sodu par šī dzelzceļa posma nojaukšanu, lai panāktu naudassoda atcelšanu vai summas samazināšanu.

EK 2.oktobrī paziņoja, ka nosaka Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam «Lietuvos geležinkeliai» nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu, 2008.gadā nojaucot 19,5 kilometrus garo dzelzceļa posmu starp Polijas naftas koncerna «PKN Orlen» meitasuzņēmumam «Orlen Lietuva» piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā. ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādījusi, ka Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīca gadiem ilgi izmantojusi «Lietuvos geležinkeliai» pakalpojumus, lai nosūtītu savu produkciju uz ārzemēm, taču 2008.gadā tā nolēmusi pārbaudīt, vai Latvijas valsts akciju sabiedrība «Latvijas dzelzceļš» tai nevarētu piedāvāt labākas cenas, tomēr Lietuvas dzelzceļa uzņēmums nevis mēģinājis piedāvāt labākus nosacījumus, bet izārdījis reālāko ceļu, pa kuru «Orlen» produkcija varēja sasniegt Latviju.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu