Pārvadātājs: Var runāt par maršrutu optimizāciju, nevis slēgšanu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

Vērtējot sabiedriskā transporta tīklu Ozolnieku un Jelgavas novadā, varētu runāt tikai par maršrutu optimizāciju, nevis slēgšanu, vietējā pārvadātāja SIA «Migar» viedokli pauda uzņēmuma īpašnieces, SIA «B-Bus», sabiedrisko attiecību speciāliste Maija Lazdiņa.

Zemgales plānošanas reģionam un pašvaldībām Autotransporta direkcija uzdevusi veikt analīzi par iespējamo maršrutu Jelgava-Staļģene-Renceles un Jelgava-Garoza slēgšanu, kā arī reisu samazināšanu maršrutā Jelgava-Lielplatone-Eleja. Lazdiņa uzsvēra, ka par iespējamām pārmaiņām ir pāragri runāt, jo pašlaik norisinās sarunas un viedokļu apmaiņa.

«Publiskajā telpā ir izskanējis priekšlikums, slēgt tos maršrutus, kuros ir ļoti mazs pasažieru skaits, proti, valsts dotācijas apmērs sasniedz 75%. To nevar attiecināt uz Zemgales plānošanas reģionu un «Migar», jo salīdzinājumā ar citiem plānošanas reģioniem mūsu apkalpotajos maršrutos pasažieri ir pietiekami daudz, un dotācijas apmērs nepārsniedz 40%,» informēja pakalpojuma sniedzēju pārstāve, uzsverot, ka «Migar» gadījumā varētu runāt par maršrutu optimizāciju, nevis slēgšanu.

Plānojot izmaiņas kopējā maršrutu tīklā, uzņēmuma pārstāvji aicina ņemt vērā, ka sabiedriskajam transportam ir jābūt pieejamam visiem Latvijas iedzīvotājiem, lai vēl vairāk neveicinātu Latvijas iedzīvotāju aizplūšanu no laukiem uz pilsētu centriem vai emigrēšanu peļņā uz ārvalstīm.

Pašlaik «Migar» vēl atteicās prognozēt, kā maršrutu optimizācija varētu ietekmēt pašu uzņēmumu.

«Var jau ekonomēt uz autobusa vadītāju algām, taču mūsu skatījumā, ir jārīkojas tieši pretēji - algas ir jāpalielina -,» uzņēmuma viedokli pauda Lazdiņa.

Pašlaik SIA «Migar» apkalpo 30 vietējas nozīmes reģionālos maršrutus Jelgavas novadā. «Firmas.lv» dati liecina, ka pārvadātāja apgrozījums 2016.gadā bija 976 953 eiro, uzņēmuma cieta 125 160 eiro zaudējumus.

Jau vēstīts, ka pārskatot reģionālo maršrutu tīklu, Zemgalē tiek izvērtēti 29 sabiedriskā transporta maršruti.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu