Krievu salas dzelzceļam varētu mainīt infrastruktūras statusu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Rīgas brīvostas pārvaldes pārraudzībā esošajam Krievu salas dzelzceļam varētu piešķirt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras statusu, liecina Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotais priekšlikums, kas nodots saskaņošanai Valsts sekretāru sanāksmē.

SM rīkojuma projekta anotācijā teikts, ka Rīgas brīvostas pārvalde, īstenojot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētu projektu «Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra», Krievu salā ir izbūvējusi ostas infrastruktūru, tai skaitā arī dzelzceļa infrastruktūru, kura nodota ekspluatācijā 2015.gada 24.novembrī.

Dzelzceļa infrastruktūra pieder Rīgas brīvostas pārvaldei un reģistrēta Dzelzceļa infrastruktūras (sliežu ceļu) valsts reģistrā kā privātās lietošanas dzelzceļa infrastruktūra. Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs ir SIA «Rīgas brīvostas flote», taču tā ir savienota ar VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) pārvaldījumā esošo dzelzceļa infrastruktūru.

Saistībā ar statusa maiņu SM ir saņēmusi Rīgas brīvostas pārvaldes vēstules, kurās tika precizēts dzelzceļa iecirkņa nosaukums un pausts lūgums piešķirt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras statusu Rīgas brīvostas pārvaldei piederošām dzelzceļa infrastruktūras iecirknim «Krievu sala». SM saņēmusi arī LDz lūgumu piešķirt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras statusu dzelzceļa iecirknim «Stacijas Bolderāja, Bolderāja II parks - Krievu sala», kas savieno Rīgas brīvostas pārvaldei piederošo dzelzceļa infrastruktūras iecirkni «Krievu sala» ar LDz piederošo un pārvaldībā esošo publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru.

Kā skaidroja SM, Dzelzceļa likumā noteikts, ka publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras statuss tiek piešķirts ar Ministru kabineta (MK) rīkojumu, turklāt šāda dzelzceļa infrastruktūra ir atklāta kravu un pasažieru pārvadājumiem vai tehnoloģisko procesu nodrošināšanai, ievērojot vienlīdzības principu. Tāpēc ar MK rīkojuma projektu «Par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras statusa piešķiršanu» paredzēts dzelzceļa infrastruktūrai piešķirt publiskās lietošanas statusu, saglabājot Krievu salas dzelzceļa infrastruktūras īpašumtiesības Rīgas brīvostas pārvaldei.

Pēc publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras statusa piešķiršanas uz Krievu salas dzelzceļa infrastruktūras paredzēts atklāt dzelzceļa staciju ar nosaukumu «Krievu sala’». Savukārt pēc publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras statusa piešķiršanas un stacijas atklāšanas dzelzceļa kravu pārvadājumi, tajā skaitā starptautiskie dzelzceļa kravu tranzītpārvadājumi, tiks veikti līdz stacijai «Krievu sala».

Plānotā stacija «Krievu sala» atrodas tuvāk Krievu salā esošajiem ostas termināliem nekā LDz pārvaldījumā esošā stacija «Bolderāja». Tāpēc kravas nogādāšana stacijā «Krievu sala» samazinās attālumu pēc tam veicamajām vagonu padošanas un novākšanas operācijām, lai krava tiktu nogādāta uz Krievu salas termināliem pārkraušanai kuģos, sekmējot Rīgas brīvostas turpmāko attīstību, tranzīta kravu plūsmu, kā arī projektā «Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra» noteikto mērķu sasniegšanu, uzsvērts SM sagatavotā rīkojuma projekta anotācijā.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka starp Rīgas brīvostas galvenajām investīciju prioritātēm 2018.gadā ir projekts «Krievu salas otrā kārtas realizācija», kuram paredzēts novirzīt 36,6 miljonus eiro.

Tāpat ziņots, ka Valsts kontrole 2016.gadā pabeidza revīziju par Rīgas brīvostas pārvaldes īstenoto projektu «Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra», kurā secināts, ka netiks sasniegts sākotnēji izvirzītais un projekta pieteikumā uz Eiropas Savienības (ES) finansējuma apgūšanu noteiktais mērķis. Savukārt šāda situācija rada ES līdzfinansējuma korekcijas risku līdz pat 100% apmērā no piešķirtajiem 77,2 miljoniem eiro.

Eiropas Komisija Krievu salas projektu izvērtēs 2019.gada marta beigās, tad arī būs zināms, vai projekts sasniedzis mērķus un ES līdzfinansējums tiek piešķirts pilnā apmērā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu