LDz stiprina un attīsta starptautisko sadarbību

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Pagājušajā nedēļā satiksmes ministrs Uldis Augulis tikās ar VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) prezidentu Edvīnu Bērziņu, LDz padomes priekšsēdētāju Jāni Langi un LDz valdi, lai pārrunātu paveikto koncernā 2017.gadā, kā arī galvenos uzdevumus šim gadam.

Situācija nozarē nav vienkārša - to ietekmē dažādi ģeopolitiskie aspekti, kuru ietekmē samazinājušies kravu pārvadājumu apjomi. Tādēļ ārpolitiskā līmenī ir nepieciešams uzturēt konstruktīvu dialogu ar partnervalstīm. Vienlaikus LDz prezidents E. Bērziņš uzsvēra, ka, neraugoties uz izmaiņām dzelzceļa pārvadājumu apjomos, LDz un tā koncerna uzņēmumi pagājušajā gadā strādāja, nodrošinot finansiālo stabilitāti.

Turklāt ministrs U.Augulis atzinīgi novērtēja, ka LDZ pēdējos gados paaugstinājis darbības efektivitāti, kā arī izstrādājis jaunus pakalpojumus un apguvis jaunus tirgus, veidojot gan jaunas partnerības, gan attīstot esošās. Līdz šim paveiktais atspoguļojas uzņēmuma gada finanšu rezultātos, kas esošajā tirgus situācijā ir vērtējami kā stabili.

Ministrs arī uzsvēra, ka uzņēmums visu 2017.gadu veltīja jaunu partneru piesaistei un attiecību stiprināšanai Vācijā, Ķīnā, Indijā, Irānā, Vidusāzijā, kā arī jau esošajos Latvijas tranzīta tirgos – Krievijā un Baltkrievijā. Būtiski, ka pagājušā gada pirmajā pusē LDz atklāja pārstāvniecību Baltkrievijā, tādējādi nodrošinot ikdienas sadarbību ar kaimiņvalsts dzelzceļu, loģistkas un rūpniecības uzņēmumiem. Pagājušajā gadā izveidoti vairāki jauni maršruti, sadarbībā ar Baltkrievijas dzelzceļu uzsākts darbs pie kravas ekspresvilciena maršruta Minska-Rīga attīstības, organizēti divi pilni konteinervilcieni no Rīgas ostas uz Ķīnas austrumdaļas pilsētu Kašgaru, kā arī konteinervilciens no Urumči pilsētas Ķīnā.

2018.gada sākumā uz Minsku tika organizēts pirmais kombinētais kravas ekspresvilciena sastāvs, bet pirms divām nedēļām uzsākts kopīgs darbs ar Lietuvas un Igaunijas dzelzceļa uzņēmumiem, lai jau esošās 1520 mm sliežu platuma infrastruktūras ietvaros attīstītu konteinerpārvadājumus visā Baltijas reģionā.

Kā vienu no būtiskākajiem uzdevumiem šim gadam LDZ prezidents atzīmēja kopīgi panākt starptautiskā mārketinga atbalstu jaunu tirgu un kravu grupu piesaistei. Uzsverot būtiskākos darbus 2018.gadam, ministrs akcentēja, ka nozīmīgākais uzdevumus ir tuvākajā laikā pieņemt Indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu un noslēgt uz tā pamata sagatavoto daudzgadu līgumu par infrastruktūras uzturēšanu un attīstību, kā arī infrastruktūras pārvaldītāja finanšu līdzsvara nodrošināšanu turpmāko piecu gadu periodā.

Savukārt E.Bērziņš satiksmes ministru informēja, ka šī gada laikā tiks veikti visi priekšdarbi secīgai un caurspīdīgai dzelzceļa tīkla elektrifikācijas programmas pirmā posma īstenošanai līdz 2023.gadam. Līdz ar elektrifikāciju uzsākts aktīvs darbs arī pie Rīgas un Daugavpils dzelzceļa mezglu modernizācijas. Līdzās nozīmīgajiem investīciju projektiem liela uzmanība tiks veltīta procesu digitalizācijai, uzlabojot dzelzceļa darbības efektivitāti un pilnveidojot klientiem sniedzamos pakalpojumus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu