Aviopasažieri Latvijā – pasīvākie kompensāciju pieprasītāji Baltijā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Sputnik/Scanpix

Salīdzinot visas trīs Baltijas valstis, Latvija šobrīd atpaliek no Igaunijas un Lietuvas, vērtējot pēc pieprasīto kompensāciju skaita, informē lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop». Uzņēmuma apkopotie dati vēsta, ka 2017. gada pēdējā ceturksnī kopumā Baltijā bija novērojams kompensāciju pieprasījumu skaita būtisks pieaugums.

«2017. gada laikā iedzīvotāji Baltijā ir kļuvuši izglītotāki par savām kā aviopasažieru tiesībām un, lidojumu traucējumiem kļūstot par ikdienu, aizvien retāk samierinās ar aviokompāniju rīcību. Kopš uzņēmuma dibināšanas 2017. gada maijā «Skycop» šobrīd strādā pie 30 reižu vairāk kompensāciju pieprasījumu gadījumu nekā pērnā gada vasarā. Izskatīto kompensāciju gadījumu skaits turpina dubultoties ar katru mēnesi,» informē «Skycop» izpilddirektors Marjus Stonkus.

Pieprasījums pēc kompensāciju saņemšanas ievērojami veicinājis uzņēmuma attīstību gan pārvaldītā kompensācija portfeļa, gan darbinieku skaita ziņā. Šobrīd uzņēmums pārvalda kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā.

2017.gadā «Skycop» uzdevums bija pieteikt sevi kā konkurētspējīgu un efektīvu kompensāciju pieprasījumu uzņēmumu, kā arī uzsākt iedzīvotāju izglītošanu par viņu tiesībām, izmantojot aviopārvadātāju pakalpojumus Eiropā. 2018. gadā «Skycop» ir ieplānojis nostabilizēt savas pozīcijas tirgū un veikt būtisku darba procesu efektivizāciju, padarot lidojumu kompensāciju pieprasīšanas procesu ātrāku un ērtāku, kā arī uzsākt pakalpojumu sniegšanu vietējā valodā, arī Latvijā.

«Uzņēmums strauji attīstās, tādēļ līdz gada beigām plānojam palielināt darbinieku skaitu līdz 200 cilvēkiem un paplašināt klientu portfeli līdz 300 tūkstošiem pieprasījumu,» informē «Skycop» izpilddirektors Marjus Stonkus.

Viņš atklāj, ka pirmajā darbības gadā «Skycop» ir konstatējis arī vairākas aviācijas tirgus nepilnības. Piemēram, nedefinēti minimālie izmaksas periodi, kuros likumiski būtu jāizmaksā kompensācijas cietušajiem pasažieriem, un nepilnības regulējumos, kad aviokompāniju darbinieku streiki tiek definēti kā «ārkārtas apstākļi».

Šīm problēmām uzņēmums plāno pievērst uzmanību arī turpmāk un ieguldīs savus resursus, lai uzlabotu situāciju par labu aviopasažieriem.

«Skycop» strādā saskaņā ar ES regulu (EC 261/2004) par pasažieru tiesībām, kas piemēro līdz pat 600 eiro kompensācijas pasažieriem par atceltiem, aizkavētiem vai pārceltiem lidojumiem. Pēc uzņēmuma aplēsēm, 2017. gadā aviokompāniju neizmaksāto kompensāciju dēļ, pasažieri ir cietuši zaudējumus vismaz 3,2 miljardu eiro apmērā. Ņemot vērā, ka aviopasažieriem ir tiesības pieprasīt kompensāciju par traucētiem lidojumiem par iepriekšējiem sešiem gadiem, kopējā summa varētu būt robežās no 5 līdz pat 7 miljardiem eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu