Latvijas transporta un loģistikas nozare turpina strādāt ar Ķīnas partneriem

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Latvijas transporta un loģistikas nozares uzņēmumi pagājušo nedēļu pavadīja Šanhajā, Ķīnā, kur notika viena no lielākajām izstādēm Āzijas reģionā – «Transport Logistic China». Tas laikā tika aizvadītas sarunas ar virkni Eiropas un Āzijas lielāko loģistikas kompāniju pārstāvjiem.

Izstādes ietvaros notika Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes tikšanās un diskusija, kurā Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš pastāstīja, ka osta ciešā sadarbībā ar «Latvijas dzelzceļu» šobrīd strādā pie pārvadājumu un Latvijas tranzītkoridora attīstības.

A.Zeltiņš uzsver: «Tikšanās piedalījās Ķīnas, Krievijas, Kazahstānas un Vācijas dzelzceļi, Ķīnas kravu pārvadātājs «Sinotrans», Krievijas «TransContainer», «Stenaline». Šāds dalībnieku saraksts komentārus neprasa un jautājums, kādēļ Latvijai tur jābūt pārstāvētai, ir lieks!»

Viņš norādīja, ka koordinācijas padomes tikšanās laikā tika vairakkārt uzsvērts plāns četrkāršot konteineru pārvadājumu apjomus pa Transsibīrijas maģistrāli. «Šajos apstākļos mums jāizmanto katra iespēja demonstrēt savas ģeogrāfiskās priekšrocības, pakalpojumu kvalitāti un gatavību iesaistīties Austrumu – Rietumu kravu pārvadāšanas ķēdē. Transsibīrijas koordinācijas padome tam ir izcila platforma,» papildina A.Zeltiņs.

Tikmēr SIA «LDz Loģistika» valdes priekšsēdētājs Gundars Ābols kopā ar Rīgas un Ventspils ostu, kā arī Liepājas speciālās ekonomiskās zonas vadības pārstāvjiem vizītē Šanhajā tikās ar Ninbo ostas pārvaldes pārstāvjiem, kā arī šīs pašvaldības uzņēmējiem lai pārrunātu sadarbības iespējas loģistikas jomā.

Ninbo municipalitātes pārstāvji uzsvēra, ka Latvija ir potenciāli svarīgs sadarbības partneris izdevīgā ģeogrāfiskā novietojuma, labās infrastruktūras un labā transporta un tranzīta pakalpojumu servisa dēļ. Uzņēmēji arī novērtēja Latvijas priekšrocības nodokļu jomā Speciālajās ekonomiskajās zonās.

Latvijas pārstāvji piedāvāja izmantot Latvijas tranzīta koridoru kravu transportēšanai no Āzijas un Ziemeļeiropas valstīm un Lielbritāniju, kopīgi izstrādāt izdevīgus loģistikas piedāvājumus Ziemeļeiropas un nozares uzņēmumiem un kravu īpašniekiem, kā arī kopā organizēt konteineru pārvadājumus pa dzelzceļu maršrutā Ninbo – Rīga.

Puses vienojās, ka Ninbo municipalitātes pārstāvji sagatavos oficiālu ziņojumu vadībai, lai Ķīnas pusē izskatītu Latvijas piedāvājumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu