Baltijas valstu dzelzceļa uzņēmumi vienojas par «Amber Train» projektu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere/LETA

Latvijas, Lietuvas un Igaunijas dzelzceļa pārvadātāji otrdien Tallinā parakstīja vienošanos par «Amber Train» projektu, tādējādi liekot pamatu regulāriem pārvadājumiem, kas savienos visas trīs Baltijas valstis, informēja VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) pārstāvji.

Izmantojot dzelzceļa līniju «Amber Train», kravas no Rietumeiropas uz Baltijas reģionu tiks nogādātas būtiski ātrāk, ekonomiskāk un videi draudzīgākā veidā, norādīja LDz pārstāvji.

Vienošanos parakstīja SIA «LDz Cargo» valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga, SIA «LDz loģistika» valdes loceklis Eduards Čerņavskis, Lietuvas dzelzceļa uzņēmuma AB «Lietuvos geležinkeliai» viceprezidents Egidijs Lazausks un Igaunijas dzelzceļa uzņēmuma «EVR Cargo» vadītājs Rauls Tomsalu.

Čerņavskis atzīmēja, ka projekts «Amber Train» ir labs piemērs, kā radīt pakalpojumus uz esošās infrastruktūras bāzes. «Šis maršruts sniegs jaunas iespējas un priekšrocības visām trim Baltijas valstīm. Mūsu kopīgās sadarbības rezultātā autoceļu infrastruktūra tiks atslogota no kravas automašīnām, savukārt klientiem tā būs iespēja izmantot vienu līniju kravu nogādāšanai galamērķī,» viņš sacīja.

Tikmēr Lietuvas dzelzceļa kompānija sagaida, ka projekta īstenošanā ieguvēji būs visas trīs iesaistītās puses. «Vissvarīgākais - ieguvēji būs mūsu klienti. «Amber Train» piedāvās ātru, uzticamu un efektīvu kravu pārvadājumu savienojumu starp Rietumeiropu un Ziemeļeiropu,» teica Lazausks.

Savukārt Igaunijas dzelzceļa kompānijas valdes priekšsēdētājs Ēriks Laidve pauda, ka Igaunijas dzelzceļš jauno sadarbības projektu atbalstīs jebkādā veidā un darīs visu, lai tas būtu sekmīgs. «Šis ir vēl viens signāls tam, ka ir pieprasījums pēc Ziemeļu-Dienvidu transporta koridora,» viņš piebilda.

Tajā pašā laikā Tomsalu sacīja, ka, sākot projekta īstenošanu, ir kritiski izvērtētas un uzlabotas arī tehniskās procedūras, piemēram, ieviešot elektronisko informācijas apmaiņu. «Esam radījuši lielisku bāzi tam, lai nodrošinātu daudz vienkāršāku kravu plūsmas organizēšanu,» viņš teica.

«Amber Train» ir Latvijas, Lietuvas un Igaunijas dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu kopīgs projekts. Par tā izveidi vienošanās tika panākta Rīgā šogad martā. Projekts palīdzēs Baltijas valstīm kopīgi attīstīt kravu pārvadājumus, ļaujot ne tikai ietaupīt izmaksas klientiem un pārvadājumu operatoriem, bet arī samazināt vides piesārņojumu, trokšņu līmeni, satiksmes negadījumu un sastrēgumu skaitu.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu