Re&Re nemaksā apakšniekiem; ievelkas VID ēkas nodošana (154)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Grandiozajai Valsts ieņēmumu dienesta ēkai jau pirms nedēļas bija jābūt nodotai ekspluatācijā, taču ģenerāluzņēmējs «Re&Re» ir atkārtoti lūdzis termiņu pagarināt. Būvfirma saka, ka vainīgs ir pasūtītājs, jo mainījies projekts un tāpēc radušies papildu darbi. Tomēr pie «Nekā personīga» vērsās uzņēmēji ar stāstu, ka «Re&Re» meitaskompānija nav samaksājusi viņiem par padarīto darbu. «Re&Re» piedāvā parādu segt, taču samaksājot tikai pusi no summas.

Tiesības būvēt administratīvo ēku galvenajam nodokļa iekasētājam «Re&Re» ieguva 2011.gadā, uzvarot konkursā piecu vietējo kompāniju vidū ar zemāko cenu – 54,8 miljoniem eiro. Pasūtītājs vienojās, ka būvnieks apakšuzņēmējiem ir tiesīgs nodot darbus, kas kopumā nepārsniedz 70% no līguma summas.

Labiekārtošanas un ceļu darbus «Re&Re» nodeva sev simtprocentīgi piederošajai kompānijai «Latvijas ceļu būve». Firma «Minerālmaterālu serviss», neko ļaunu nenojaušot, ar «Re& Re» meitasfirmu pagājušajā gadā vienojās, ka atvedīs uz VID ēkas teritoriju dolomīta šķembas ceļa uzklāšanai par kopējo summu vairāk nekā 32 tūkstošiem eiro.

Toms Augustāns, SIA «Minerālmateriālu serviss»:

Mēs nosacīti paļāvāmies uz to reputāciju, godu un atbildību, utt., kas viss uzņēmumam ir svarīgs, lai darbotos ilgtermiņā, un tagad nosacīti ar maigās šantāžas palīdzību mēs esam iedzīti stūrī.

Uzņēmums materiālus piegādāja, taču samaksu par to nesaņēma. Tā kā «Re&Re» meitas firmas pārstāvis ar viņiem ilgi nesazinājās, neapmierinātie uzņēmēji devās palīdzību meklēt pie «Re&Re» valdes priekšsēdētāja Aināra Pauniņa. Saruna lika viņiem vilties. «Latvijas ceļu būves» kontā svilpojot vējš, tas gada nogalē esot bijis pārsteigums arī «Re&Re». Vienīgais ko varot darīt, atpirkt meitaskompānijas parādu, taču finansiālās iespējas ļaujot to darīt tikai par pusi no nolīgtās summas.

Runā «Re&Re» valdes priekšsēdētājs AINĀRS PAUNIŅŠ:

Nu, kungi, ko es varu teikt. LCB tiešām ir smagā situācijā šobrīd. Un es nezinu... Es no savas puses redzu, kāda ir izeja no šīs situācijas šobrīd, ka mēs piedāvātu cesijas līgumu, ja jūs tas apmierina, mēs uz cesijas līguma pamata nopirktu daļu no jūsu prasījuma, un šīs daļas apmēri būtu 50%.

Materiālu piegādātajam atlika izvēle - vai nu 32 tūkstošu vietā saņemt 16 tūkstošus, vai kompānijas maksātnespējas gadījumā, iespējams, nesaņemt neko. Viņi izvēlējās paņemt pusi no nopelnītā, jo nelielajai firmai tas ir izdzīvošanas jautājums. Līdzīgi vienojās arī SIA «Estire», taču uzņēmējs neslēpj savu vilšanos.

ARMANDS TROSKA, SIA «ESTIRE» pārstāvis:

Es domāju, ka tā ir zādzība – krimināli sodāms pasākums. Saprotu, ka ir gadījumi, kad kaut kas nesanāca, pārtēriņš rodas, kad kāds kaut kādu ģeodēziju ne tā izmērījis, bet šinī gadījumā ir nozagta valsts nauda principā un tas ir uzkrauts uz mazo uzņēmēju pleciem.

VID ēkas projektu uzrauga valsts un privāto partneru kopuzņēmums «Biroju centrs Ezerparks». Viņi ir izbrīnīti par jebkādiem parādiem šai projektā. «Latvijas ceļu būve» lielāko daļu darba esot pabeigusi, par ko jau aizskaitīts nepilns miljons eiro. Vai «Re&Re» attiecīgi tālāk norēķinājies ar savu meitaskompāniju, tāda informācija pasūtītājam nav pieejama.

KASPARS ZAULS, SIA «Biroju centrs Ezerparks» valdes priekšsēdētājs:

Objektā šis būvuzņēmums darbus ir veicis faktiski visā apjomā, par ko ir nolīgts un samaksa par paveiktajiem darbiem ir veikta galvenajam būvuzņēmējam.

«Re&Re» izvairās no atbildes, vai viņi pārskaitījuši savai meitaskompānijai naudu par paveiktajiem darbiem VID ēkas projektā. Viņi uzņēmējiem stāsta to pašu versiju, ko mums. «Latvijas ceļu būve» ilgu laiku melojusi par savu patieso finanšu stāvokli. Tā patlaban atrodas maksātnespējas priekšā. Un pie tā visa vainīgs firmas valdes loceklis Māris Balodis, kurš esot pazudis. Tomēr Uzņēmumu reģistra dati rāda ko citu. Balodis nebija uzņēmuma vienīgais valdes loceklis. Kompāniju vadīja Egils Bērzups. Viņš ir viens no četriem «Re&Re» dibinātājiem un arī patlaban pieņem lēmumus lielajā būvkompānijā. Liels bija samaksu par padarīto darbu nesaņēmušo uzņēmēju pārsteigums, kad sarunā Bērzups atzinās, ka «Re&Re» meitasfirmā vadītājs skaitījies tikai «uz papīra».

SIA DOK pārstāvis:

Tomēr līgumā ar mums ir parakstījies jūsu pārstāvis, arī Bērzupa kungs un Māris Balodis. Un tomēr tā lieta tika kontrolēta arī no jums. Jums nebija tā, ka jūs bijāt atdevuši Balodim, un Balodis viens pats nevarēja pieņemt lēmumus, jo viņš pieņēma par 50%.

EGILS BĒRZUPS, «Re&Re» valdes loceklis:

Diemžēl Baloža kungs pieņēma vienpersonīgi visus lēmumus, pilnīgi, patiesībā par visiem darbiem, par līgumiem, par naudu. Mans paraksts ir tīri formāls paraksts tur. Ir rakstīts, ka esmu valdes priekšsēdētājs.

Bērzups patlaban ir vienīgais «Latvijas ceļu būves» valdes loceklis. No sarunas neizriet, ka «Re&Re» viņu rātu par slikto finanšu situāciju uzņēmumā, kuru viņš vadīja trīs gadus.. Taču otru atbildīgo meitas kompānijā it kā pazudušo Balodi neviens nopietni nemeklē. «Re&Re» nav vērsies policijā, lai gan paši izsaka aizdomas par Baloža iespējamām kriminālajām darbībām.

Nav skaidrs, cik ilgi «Re&Re» meitas kompānijai izdosies noturēties virs ūdens, jo uzņēmēji, kuriem firma palika parādā, paliek arvien nepacietīgāki. Šonedēļ viens no kreditoriem pret «Latvijas ceļu būvi» tiesā ierosināja maksātnespējas procesu. To pēdējā brīdī atsauca, jo izdevās vienoties. Tomēr «Nekā personīga» zināms, ka divas kompānijas - «DSG karjeri» un starptautiskā kompānija «Cramo» - šonedēļ vērsušās Rīgas rajona tiesā, lūdzot tomēr ierosināt «Re&Re» meitaskompānijas maksātnespēju. Tiesas sēdes datums nozīmēts 19.februārī. Firmās atzina, ka tās nav vēlējušās pieņemt pusi samaksas par godīgi padarīto darbu un «Re&Re» piedāvājumu uzskata par cinisku.

«Re&Re» valdes priekšsēdētājs AINĀRS PAUNIŅŠ:

Protams, mēs būtu ļoti, ļoti pateicīgi, ja jūs saprastu: tas, ko mēs darām, tā ir vienkārši dāvana, dāvana jums no mums, lai tiešām mēs saglabātu kaut cik normālas attiecības.

Jūs teicāt, ka tā ir tāda tā kā dāvana šie 50%, ko bijāt ar to domājis?

Es teicu to tikai tāpēc, ka uzņēmums, kas ir pilnīgi neatkarīgs, viņš palīdz šim uzņēmumam LCB, kas ir nonācis lielās grūtībās. Protams, mums tas arī bija liels pārsteigums šie finanšu dati, kādi atklājās, tāpēc mēs ejam un cenšamies rast risinājumu.

Uzņēmumi, kam «Latvijas ceļu būve» palika parādā, saka, ka šī viņiem bijusi dārga, taču vienlaikus arī vērtīga pieredze. Viņi vairs nepiedalīsies darbos bez priekšapmaksas un nepaļausies vienīgi uz ģenerāluzņēmēja labo vārdu. Tikmēr «Re&Re» janvārī papildinājis savu 69 vienību bagāto autoparku ar šā gada izlaiduma AUDI A4 limuzīnu, kas maksā 30 līdz 50 tūkstošus eiro.

Komentāri (154)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu