SM: «Rīgas satiksmes» biļešu tarifu nodošana regulatoram būs politisks lēmums

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Pirms īstenot izmaiņas Rīgas sabiedriskā transporta tarifu noteikšanas kārtībā, to uzticot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK), ir jāsaprot, ka nevar «izvilkt vienu jautājumu no visas sistēmas». Turklāt šī izšķiršanās būs vairāk politiska, šādu viedokli pauda Sabiedriskā transporta padomes priekšsēdētājs un Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands.

Viņš skaidro, ka jārod atbilde, kāpēc šo pienākumu uzticēt SPRK, nevis Autotransporta direkcijai. Abiem variantiem esot plusi un mīnusi. Tāpat rodoties jautājums, kāpēc mainīt noteikumus tikai Rīgā, nevis visiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem.

Merirands piekrīt SPRK padomes loceklim Rolandam Irklim, ka šis nav jautājums, kas risināms ar vienu grozījumu regulatora likumā. Satiksmes ministrija esot gatava iesaistīties problēmas risināšanā, ja tāds aicinājums būs. Merirands uzskata, ka tam jābūt politiskam lēmumam, patlaban priekšlikums vērtējams kā atsevišķu Saeimas deputātu politiska iniciatīva.

SM pārstāvis gan arī norāda, ka situācija nav pareiza arī patlaban - «ir pašvaldības, kas patlaban nosaka tarifus, un ar likumu tām ir tādas tiesības, bet, no otras puses, ir valsts un Autotransporta direkcija, kurai jākompensē invalīdu biļetes». Valsts pēc vienas cenas esot ierēķinājusi summu par atvieglojumu kompensāciju, taču brīdī, kad, piemēram, Rīgā palielina cenu, tad summa, kas nepieciešam atbilstoša skaita cilvēku pārvadāšanai, jau esot daudz lielāka. «Rīgas domes lēmumu rezultātā valsts nonāk jocīgā situācijā, jo 2015.gada budžetā tai nav naudas, lai nosegtu visus izdevumus, un tas ir tikai viens piemērs,» skaidro Merirands.

Viņš gan pieļauj, ka diskusiju rezultātā var secināt, ka «mums ir vajadzīgs viens liels un megakompetents regulators». «Ja secinām, ka tā ir labāk, un pasaulē šāda prakse pastāv, tad labi. Kaut gan, cik es zinu, transporta regulators tradicionāli ir atsevišķi,» skaidro Sabiedriskā transporta padomes priekšsēdētājs.

Kā ziņots, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padomes loceklis Rolands Irklis uzskata, ka, pirms īstenot izmaiņas Rīgas sabiedriskā transporta tarifu noteikšanas kārtībā, konceptuāli jāizvērtē sabiedriskā transporta nozares attīstības, regulēšanas un uzraudzības jautājumi. Viņš uzsvēra, ka diskusijā jāiesaistās gan Satiksmes ministrijai kā vadošajai valsts pārvaldes iestādei transporta nozarē, gan arī citām sabiedriskā transporta pakalpojumu nozari uzraugošām institūcijām. «Ir nepieciešams konceptuāls redzējums par līdz šim sabiedriskā transporta jomas pārraugošo institūciju pienākumu un atbildības apjoma maiņu un šo pienākumu nodošanu SPRK,» piebilda Irklis.

Jau ziņots, ka «Vienotības» frakcijas deputāti iesnieguši Saeimā likumprojektu, kas paredz pašvaldības uzņēmuma «Rīgas satiksme» (RS) sabiedriskā transporta braukšanas tarifu noteikšanu uzticēt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK).

1.februārī spēkā stājies paaugstinātais Rīgas sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifs - 1,15 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu