Autotransporta direkcija kritizē ideju par pašvaldību sabiedriskā transporta biļešu cenu regulācijas maiņu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Ideja Autotransporta direkcijai (ATD) vai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) regulēt pašvaldību sabiedriskā transporta biļešu cenas ir visai riskanta, jo Eiropas Savienības regula definē - tas, kurš nosaka tarifu, arī kompensē zaudējumus, intervijā aģentūrai LETA norāda jaunais ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Šajā gadījumā pasūtītājs nav valsts, bet gan pilsēta, kas ir lielākais sabiedriskā transporta dotētājs vai līdzmaksātājs. Turklāt neesot zināms, vai, nododot regulatoram šos jautājumus, braukšanas maksa būs zemāka.

Godiņš skaidro, ka regulārajos pasažieru pārvadājumos ir divi pasūtītāji - valsts, un šo pasūtījumu izpilda ATD un pilsētu domes. Pēdējo tiesības nosakot pašvaldību harta un kompetence. Pilsētas pašas izvēloties kurām kategorijām piešķirt atlaides un cik lielā apjomā. Tāpat pilsētas izvēlas, kādā apjomā un kārtībā veikt investīcijas transportlīdzekļu atjaunošanā.

SPRK turklāt esot atzinusi, - ja viņiem nodotu tiesības regulēt braukšanas maksas, patlaban nav nekādas pārliecības, ka tās būtu zemākas. Ka maksa varētu kļūt zemāka, apgalvojis deputāts Vilnis Ķirsis (V), bet tādu aprēķinu, kas to pierādītu, nav, uzsver Godiņš. Lai nodotu šādu kompetenci SPRK, esot jāveic labojumi vismaz divos likumos. Turklāt no darba sarežģītības viedokļa vēl problemātiskāk esot saskaņot šādu kompetences pāreju ar Eiropas Savienības regulas sabiedriskā transporta jomā nosacījumiem. Tas nozīmējot, ka jāveic konsultācijas ar Eiropas Komisiju, noskaidrojot, vai šādu izmaiņu veikšana ir saderīga ar ES regulējumu.

Uz jautājumu, vai ATD nevarētu regulēt pilsētu transporta cenu veidošanos, direkcijas vadītājs norāda, ka šajā gadījumā pasūtītājs nav valsts, bet pilsēta, kas ir lielākais dotētājs vai līdzmaksātājs. Nododot šos jautājumus regulēt kādam citam, pastāv risks, ka pašvaldība var pateikt - jūs uzņematies pilnu atbildību par šīs funkcijas nodrošināšanu, kas nozīmē arī pārņemt visu finansējuma apjomu, skaidro Godiņš. ATD nosakot tarifu tikai tādu maršrutu tīklā, kuros valsts ir pasūtītājs.

Kā ziņots, Satiksmes ministrijai (SM) nav konkrētas atbalstošas vai noraidošas pozīcijas par «Vienotības» deputātu iesniegto likumprojektu, kas paredz pašvaldības uzņēmuma «Rīgas satiksme» sabiedriskā transporta braukšanas tarifu noteikšanu uzticēt SPRK.

Saeimas atbildīgā komisija ir lūgusi ministriju to izvērtēt un SM kopīgi ar Autotransporta direkcijas speciālistiem vērtēt, kā šis priekšlikums un vai tas vispār iekļaujas kopējā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas sistēmā, vai nav arī nepieciešami grozījumi citos normatīvajos aktos un kā tas atbilst ES regulējumam.

Iepriekš Saeima nodeva izskatīšanai komisijās «Vienotības» deputātu iesniegto likumprojektu, kas paredz pašvaldības uzņēmuma «Rīgas satiksme» sabiedriskā transporta braukšanas tarifu noteikšanu uzticēt SPRK. Likumprojektu parlamentā iesnieguši «Vienotības» deputāti Vilnis Ķirsis, Kārlis Šadurskis, Janīna Kursīte, Aldis Adamovičs un Aleksejs Loskutovs.

Kā ziņots, 1.februārī spēkā stājies paaugstinātais Rīgas sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifs - 1,15 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu