RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Asociācija: Autoostu cenu regulācija būtu jāuztic SPRK

LETA
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas vadītājs Ivo Ošenieks | Foto: Edijs Pālens/LETA

Autoostu cenu regulācija būtu jāuztic Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK), šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas vadītājs Ivo Ošenieks.

«Mūsuprāt, pareizākais virziens autoostu darbības sakārtošanas jomā, ņemot vērā, ka autoostām jebkurā gadījumā būs monopolstāvoklis konkrētā teritorijā, ir, ka šī te cenu regulācija ir jāveic caur regulatoru,» teica Ošenieks, piebilstot, ka ar šādu priekšlikumu plānots vērsties arī Saeimā.

Viņš atzīmēja, ka autoostu darbība ir komercdarbība, lai gan tās ir monopolstāvoklī attiecībā uz teritorijām, kurās šīs autoostas ir izvietotas, jo Latvijā nav vairākas autoostas vienā pašvaldības teritorijā un nebūtu arī īsti pareizi, ja tās būtu vairākas. Tostarp autoostas ir gan privātas, gan pašvaldību kontrolētas.

Tāpat viņš atzīmēja, ka šobrīd visi pasažieru pārvadātāji maksā par iebraukšanu autoostās, kā arī pārvadātāji, bet ne visi, maksā par biļešu tirdzniecību. Šobrīd no pasažieru pārvadātāju kopējām izmaksām autoostas veido apmēram 7%.

Jau vēstīts, ka Ministru kabineta komitejā šodien bija plānots skatīt grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas tostarp paredz Autotransporta direkcijai (ATD) uzticēt autoostu uzraudzību un taksometru vadītāju reģistra izveidi, taču ir saņemts priekšlikums jautājuma izskatīšanu atlikt.

Satiksmes ministrijā (SM) skaidro, ka patlaban ministrijas resursu ietvaros nav iespējams nodrošināt pietiekamu autoostu pārbaužu regularitāti, kā arī ir vērojama ļoti atšķirīga pakalpojumu kvalitāte, ko nodrošina autoostas.

Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem valsts dotē pārvadātāju izdevumus, kuru starpā ir iekļautas izmaksas par autoostas izmantošanu. «Lai optimizētu finanšu līdzekļu lietderīgu izlietojumu, ir jāpārskata autoostu ar dažādu reģionālu nozīmi statuss un tajās obligāti sniedzamo pakalpojumu klāsts. Atkarībā no autoostas atrašanās vietas, cilvēku plūsmas un apkalpoto reisu skaita dienā ir atšķirīgas autoostas apmeklētāju un pasažieru prasības. Piemēram, autoostās ar relatīvi mazu noslodzi var būt nepamatota prasība nodrošināt iespēju iegādāties braukšanas biļeti,» informē SM.

Lai lietderīgāk tiktu izlietoti dotācijās maksātie valsts līdzekļi pārvadātājiem, kā arī uzlabotu autoostu darbību, likumprojektā noteikts, ka ATD nodrošina autoostu reģistrāciju, pārreģistrāciju un autoostu darbības uzraudzību. Vienlaikus paredzēts deleģējums Ministru kabinetam noteikt autoostu reģistrācijas, pārreģistrācijas, reģistrācijas apturēšanas, anulēšanas un autoostu darbības uzraudzības kārtību, autoostas kategorijas un obligāti sniedzamos pakalpojumus, kā arī kārtību, kādā autoosta aprēķina maksu par autoostas pakalpojumu izmantošanu pārvadātājiem, kas nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas mērķis ir veicināt un saglabāt pasažieru pārvadājumus, kā arī darboties pasažieru autopārvadājumu attīstībā un to efektivitātes paaugstināšanā.

Pasažieru pārvadājumi
0 Komentāri