Kisiels: Līdz Tukuma lidostas sertifikācijas atjaunošanai vēl tāls ceļš

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Tukuma lidostas sertifikācijas atjaunošana nebūs vienkārša un līdz tai vēl tāls ceļš ejams, šodien žurnālistiem sacīja lidostas jaunais investors, uzņēmējs Raimonds Kisiels.

Kisielam interese par Tukuma lidostu radusies pirms aptuveni pusotra gada, un viņš uzrunājis tās operatora, SIA «Wings 4 Sky Group» īpašniekus par kapitāldaļu iegādi. Kisiels gan neatklāja darījuma struktūru, summu, kā arī to, vai plānots no «Wings 4 Sky Group» atpirkt visas kapitāldaļas. Patlaban esot vienošanās par kopumā 47% Tukuma lidostas kapitāldaļu iegūšanu.

Uzņēmējs uzsvēra, ka

patlaban galvenais darbs ir pabeigt lidostas pārņemšanu un pievērsties tās sertifikācijai, kas nebūs vienkārša, jo tai būs jāatbilst jaunākajām Eiropas Savienības prasībām.

Vienlaikus viņš plaši nekomentēja savu darījuma partneru - «Wings 4 Sky Group» īpašnieku - reputācijas riskus, kas 2015.gadā bija iemesls drošības iestāžu atzinumiem un sertifikācijas zaudēšanai. Kisiels vien pauda pārliecību, ka kopā ar Engures novada pašvaldību iegūtais vairākuma akcionāru statuss un uzņēmuma jaunā valde varētu būt pietiekams iemesls, lai attiecīgie riski vairs nebūtu aktuāli.

Uzņēmējs pagaidām vēl nevēlējās atklāt konkrētus lidostas attīstības plānus, kā arī plānoto tās darbības profilu.

Tukuma lidostas operatora SIA «Sky port» valdes priekšsēdētājs Juris Rekšņa pauda, ka

optimistiskā scenārijā lidostas darbības atjaunošana varētu prasīt līdz pusotram gadam.

Pēc Rekšņas teiktā, Tukuma lidosta negrasās konkurēt ar Rīgas vai Liepājas lidostām, bet gan sadarboties ar tām. Tukuma lidosta varētu kalpot gan kā rezerves lidlauks, kad Rīgas lidostā lidmašīnām nav iespējams nosēsties, gan kā Latvijas nacionālās aviosabiedrības «airBaltic» lidmašīnu apkopes un uzpildes lidlauks.

Tukuma lidostai tās darbībai vēlētos arī piesaistīt zemo cenu aviokompānijas, kā arī nodrošināt lidojumus maršrutos, kuros patlaban nenodrošina lidosta «Rīga», sacīja Rekšņa.

Savukārt Engures novada domes priekšsēdētājs Gundars Važa (VL-TB/LNNK) pauda cerību, ka beidzot peripetijas saistībā ar lidostu beigsies un tā varēs pilnvērtīgi sākt darbību. Lidostas areāls varētu aptvert teritoriju no Jūrmalas līdz Talsu novadam.

Lidostas kapacitāte ļauj optimāli apkalpot sešus reisus dienā, divus reisus vienlaicīgi. Terminālī ir uzgaidāmās telpas aptuveni 120 pasažieriem,

VIP telpas, telpas restorānam, kā arī atpūtas telpas stjuartiem un pilotiem.

Tāpat lidostas teritorijā ir stāvvietas 14 lidaparātiem un lidosta var bez problēmām apkalpot lidmašīnas ar 120 pasažieru vietām.

Patlaban lidostā strādā aptuveni 20 cilvēku, savukārt, atjaunojot pilnu tās darbību, darbavietu skaits palielināsies līdz apmēram 120. Uzņēmums problēmas ar darbinieku piesaisti neprognozē.

Kā ziņots, par Tukuma lidostas saimnieka, Engures novadā bāzētā uzņēmuma SIA «Sky Port» stratēģisko investoru kļuvusi Kisiela Kiprā reģistrētā kompānija «Kennard Aviation Limited». Kisela uzņēmums no «Sky Port» lielākā akcionāra SIA «Wings 4 Sky Group» iegādājies 19,99% «Sky Port» daļu. Līdz ar to patlaban «Wings 4 Sky Group» pieder 75,75%, «Kennard Aviation Limited» - 20%, bet Engures novada domei - 4,25% «Sky Port» daļu. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 4,2 miljoni eiro.

Līdz ar izmaiņām mainīta arī uzņēmuma valde - tajā iekļauti bijušais Valsts policijas priekšnieks un Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs Juris Rekšņa un biznesa augstskolas «Turība» Uzņēmējdarbības vadības fakultātes dekāne Zane Driņķe. Darbu valdē turpina arī līdzšinējā valdes locekle, «Wings 4 Sky Group» pārstāve Natālija Džeina Maršāne. Par valdes priekšsēdētāju kļuvis Rekšņa.

2015.gada pavasarī Civilās aviācijas aģentūra (CAA) saņēma informāciju no divām valsts drošības iestādēm, kuras norādīja, ka Tukuma lidostas līdzīpašnieks neatbilst likuma «Par aviāciju» prasībām jeb rada draudus drošībai. Atbilstoši normatīviem CAA viņam anulēja lidlauka apliecību.

Kā skaidroja CAA direktors Māris Gorodcovs, aģentūra pieņēmusi lēmumu par lidlauka «Jūrmala Airport» izmantotāja SIA «Tukums Airport» izsniegtās lidlauka «Jūrmala Airport» apliecības anulēšanu, jo likums par aviāciju paredz, ka aģentūrai jāpieņem lēmums par lidostai, gaisa kuģu izmantotājam un aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējam izsniegtas licences vai sertifikāta darbības anulēšanu, ja no valsts iestādēm saņemta informācija, ka lidostas, gaisa kuģu izmantotāja un aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēja īpašnieks jeb patiesā labuma guvējs vai atbildīgais darbinieks neatbilst kādam no izvirzītajiem kritērijiem.

No drošības iestādēm saņemta informācija, ka līdzīpašnieks neatbilst likuma «Par aviāciju» 57.2 panta pirmās daļas 8.punkta prasībām. Šis pants nosaka prasību, ka atbildīgais darbinieks - šajā gadījumā līdzīpašnieks - var būt tikai persona, kas ar savu uzvedību vai darbībām nerada draudus Latvijas valsts un sabiedrības drošībai, valsts demokrātiskajai konstitucionālajai iekārtai, valsts neatkarībai un teritoriālajai neaizskaramībai.

Šo lēmumu SIA «Tukums Airport» pārsūdzēja Ģenerālprokuratūrā, kas lēmumu atstāja spēkā negrozītu, bet sūdzību noraidīja kā nepamatotu.

Uzņēmuma galvenā akcionāra «Wings 4 Sky Group», kuras iepriekšējais nosaukums bija «K.S. Avia», īpašnieki ir Sergejs Ščukins (48,75%), kā arī Konstantīns Soloduha (25%), Artjoms Soloduha (25%) un Irina Ščukina (1,25%).

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu