Jakrins: Vienots RMS un «Rīgas satiksmes» tarifs mazinās likuma interpretācijas iespējas

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Makare / LETA

Nosakot, ka pilnsabiedrības «Rīgas mikroautobusu satiksme» (RMS) pasažieru pārvadāšanas pakalpojumu nodrošina par tādu pašu tarifu kā pašvaldības SIA «Rīgas satiksme», vēlreiz tiks nostiprināts Pasažieru pārvadājumu likumā noteiktais un mazinātas normatīvo aktu interpretācijas iespējas, žurnālistiem apgalvoja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.

(Pievienots Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja viedoklis pēdējās četrās rindkopās.)

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien sēdē atbalstīja grozījumus Rīgas domes 2015.gada 16.janvāra lēmumā «Par sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā».

Paredzēts lēmumu papildināt ar punktu, kas nosaka, ka galvaspilsētas sabiedriskā transporta maršruta tīkla paaugstināta servisa pārvadājumu maršrutos darbojas «Rīgas satiksmes» noteiktais tarifs, kas aprēķināts, ievērojot Ministru kabineta noteikumos noteikto sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifa noteikšanas metodiku, un nav zemāks par lēmuma 1.punktā noteikto tarifu.

Lēmuma 1.punkts paredz, ka vienreizējā braukšanas maksa ir 1,15 eiro, abonementa maksa vienā maršrutā visām mēneša dienām ir 35 eiro, visām mēneša darba dienām - 30 eiro un piecām dienām - deviņi eiro. Savukārt visos tramvaju, trolejbusu un autobusu maršrutos visām mēneša dienām maksa ir 50 eiro, visām mēneša darba dienām - 40 eiro, piecām dienām - 15 eiro, trīs dienām desmit eiro un 24 stundām - pieci eiro.

Jakrins sēdē pauda, ka vienotu tarifu aprēķināšanas metodi jau nosaka Pasažieru pārvadājumu likums, bet, tā kā ir radusies publiska diskusija par šo jautājumu, tas ir jāapstiprina arī Rīgas domes lēmumā.

Pēc sēdes Jakrins žurnālistiem pastāstīja, ka šodien komitejā apstiprinātie grozījumi nav izstrādāti pēdējās nedēļas laikā, bet gan ilgākā periodā. Tie izstrādāti arī pēc komunikācijas, kas vairāku gadu garumā bija ar Konkurences padomi, jo ir saprotams, ka šīs normas tiek dažādi interpretētas.

«Lai interpretācijas iespējas nebūtu tik plašas, mēs šo punktu apstiprinām dubultā,» pauda Jakrins.

Viņš arī norādīja, ka juristu viedokļi dalās, interpretējot normatīvos aktus.

«Mūsu juristiem bija pārliecība, ka tas [ka RMS tarifs ir tāds pats kā «Rīgas satiksmei»] ir skaidri deklarēts jau likumā. Skaidrs, ka likums ir augstāks normatīvais akts par Rīgas domes lēmumu, bet, lai šo nostiprinātu arī zemākas gradācijas normatīvajā aktā, mēs aicinām pieņemt šādu lēmumu, lai nākotnē šāda interpretācija nebūtu un diskusijas iespējas būtu šaurākas,» sacīja Jakrins.

Lai gan sēdes laikā Jakrins pauda, ka 1,15 eiro cenas pašizmaksas aprēķins ir publiski pieejams, kad pēc sēdes žurnālisti jautāja, kur tas ir pieejams, viņš norādīja, ka, viņaprāt, tam vajadzētu būt publiski pieejamam, jo tas tiek iesniegts VAS «Autotransporta direkcijā» un viņš nav dzirdējis, ka viņu dati tiktu klasificēti.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks (S) pauda, ka šādu grozījumu virzīšana Rīgas domei apstiprināšanai nenozīmē, ka Konkurences padomei ir bijusi taisnība.

«Šis burtiski nozīmē, ka mēs ar domes lēmumu esam spiesti atzīt, ka divi plus divi ir četri, nevis trīs vai 17, kā tiek filozofēts Konkurences padomē,» pauda Baraņņiks.

Jautāts, cik pamatota ir sabiedriskā transporta cena 1,15 eiro un vai pasažieri nepārmaksā, komitejas priekšsēdētājs atbildēja, ka cena ir atbilstoša un pārmaksāts netiek.

Viņš arī uzsvēra, ka apakšuzņēmums ir noteikts ar procedūru, kas veikta atbilstoši esošo normatīvo aktu bāzei. Rīgas dome ir noslēgusi līgumu ar «Rīgas satiksmi», savukārt «Rīgas satiksme» ir noslēgusi līgumu ar apakšuzņēmumu. «Līdz ar to runāt par kaut kādu konkurenci, manuprāt, ir diezgan neloģiski. Es šeit vispār neredzu nekādas iespējas runāt par kādu pārkāpumu,» norādīja Baraņņiks.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu