Ratass: Ja ES mainīs «Rail Baltica» finansējuma proporciju, projekts būs jāizskata vēlreiz

LETA/BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Igaunijas premjerministrs Jiri Ratass otrdien paziņoja, ka gadījumā, ja tiktu mainītas Eiropas Savienības (ES) finansējuma proporcijas Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» projektam, tas būtu atkārtoti jāizvērtē un jāiesniedz visu trīs Baltijas valstu parlamentiem.

«Ja proporcijas mainītos uz Igaunijas nodokļu maksātāju rēķina, projekts tiks atkārtoti izvērtēts un visiem trim parlamentiem tiks lūgts mandāts,» Ratass sacīja, atbildot uz Igaunijas parlamenta deputātu jautājumiem.

«Projekts ir izstrādāts ar pieņēmumu, ka 80% [projekta izmaksu Igaunijā] tiks segtas no ES līdzekļiem un 20% segs Igaunijas nodokļu maksātāji,» paskaidroja premjerministrs.

Ratass sacīja, ka ES skatījumā «Rail Baltica» ir nozīmīgs projekts un nākamajā bloka finanšu plānošanas periodā tas netiks izņemts no finansēšanas plāniem. Viņš piebilda, ka ES budžeta izstrādē galvenais jautājums ir par atbalsta proporciju.

Premjers arī atzina, ka, visticamāk, projektam būs papildu izmaksas, jo lielākā daļa transporta savienojumu tik papildu subsidēti. Viņš pieļāva, ka šādām izmaksām nevajadzētu pārsniegt desmit miljonus eiro gadā, bet šī summa samazinātos, uzlabojoties pasažieru un kravu plūsmai pa jauno līniju.

Ratass arī teica, ka pretošanās «Rail Baltica» un «Via Balotica» projektiem nav pareiza. «Es ceru, ka valsts ātri pieņems lēmumu par «Via Baltica» turpināšanu,» viņš sacīja. Viņš arī piebilda, ka drīzs lēmums ir nepieciešams par šosejas Tallina-Tartu posma modernizācijas turpināšanu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu