Augulis: Latvijai svarīga transporta nozares prioritāte ir Eirāzijas pārvadājumu attīstība

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere / LETA

Latvijai svarīga transporta nozares prioritāte ir Eirāzijas pārvadājumu attīstība, šodien tikšanās laikā ar Baltkrievijas Nacionālās sapulces Republikas padomes priekšsēdētāja vietnieci Mariannu Ščotkinu sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Satiksmes ministrs uzsvēra līdzšinējo lietišķo un regulāro sadarbību ar Baltkrievijas amatpersonām - ārlietu ministru Vladimiru Makeju un transporta un komunikāciju ministru un Starpvaldību komisijas (SVK) līdzpriekšsēdētāju Anatoliju Sivaku, kā arī norādīja, ka transporta jomā dažādos līmeņos pastāv lietišķa un regulāra sadarbība.

Augulis atzīmēja, ka šā gada janvārī, Minskā notika SVK 12.sēde, kuras laikā notika vairākas divpusējās tikšanās saistītas ar transporta jautājumiem. Vienlaikus tika atklāta VAS «Latvijas dzelzceļš» pārstāvniecība, kura veicinās abu valstu dzelzceļa kompāniju sadarbību, lai efektīvi risinātu satiksmes problēmas, kā arī veicinātu kopīgus projektus.

«Latvija ir līdere starp Baltijas valstīm un apkalpo lielākās tranzīta kravu plūsmas. Tāpēc svarīga transporta nozares prioritāte ir Eirāzijas pārvadājumu attīstība,» uzsvēra Augulis.

Ministrs sacīja «Latvijas dzelzceļš» aktīvi strādā, lai palielinātu Latvijas tranzīta koridora caurlaidības spējas, vilcienu kustības ātrumu un drošību, tādēļ tiek modernizēts Austrumu un Rietumu dzelzceļa koridors, tajā veicot lielas investīcijas un strādājot pie Eiropas Savienības finanšu līdzekļu piesaistīšanas.

Ministrs informēja, ka tiek aktīvi strādāts pie Eirāzijas, īpaši Ķīnas, kravu pārvadājumu attīstības. 2016.gada nogalē Rīgā ienāca pirmais konteinervilciens no Ķīnas pilsētas Jivu, kas savu 11 000 kilometru garo ceļu veica 12 dienās. Šā gada maijā Rīgas ostā nokomplektējām un palaidām divus vilcienus ar Eiropas precēm uz Ķīnas pilsētu Kašgaru. Augulis uzsvēra, ka tas nebūtu iespējams bez saskaņotas iesaistīto valstu - Ķīnas, Kazahstānas, Krievijas un Baltkrievijas sadarbības.

Savukārt kopā ar Baltkrieviju turpinās Ziemeļu un Dienvidu virziena pārvadājumu attīstība ar konteinervilcienu «Zubr», kā arī jaunu kravu piesaiste un maršruta ģeogrāfijas paplašināšanas Melnās jūras virzienā.

«Baltkrievija Latvijai ir ļoti nozīmīga partnere Eirāzijas transporta koridoru attīstībā. Augstu novērtējam to, cik mērķtiecīgi Baltkrievija attīsta savu tranzīta potenciālu, aktīvi strādājot pie Baltkrievijas un Ķīnas industriālā parka «Lielais akmens» izveides un konteinervilcienu satiksmes izveidošanas Ķīnas virzienā,» uzsvēra Augulis.

Kā norādīja Ščotkina, Baltkrievijai un Latvijai ir laba sadarbība transporta un tranzīta jomā, kura turpina attīstīties, sadarbojoties dažādos divpusējos un daudzpusējos projektos, jo abām valstīm ir būtiska interese tranzīta jomas attīstībā.

Tāpat satiksmes ministrs uzsvēra, ka Latvija ļoti augstu vērtē Baltkrievijas lēmumu atcelt vīzu režīmu īslaicīgiem Latvijas iedzīvotāju ceļojumiem, kas noteikti sekmē biznesa sakaru sekmēšanu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu