Tviteris kliedz izmisumā - kas noticis ar OCTA cenām?

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Jau kādu laiku gaisā virmoja draudīgi solījumi, ka tiks celtas OCTA cenas - apdrošinātāji strādājot ar zaudējumiem un teju viss nozarē esot tik slikti, tik slikti. Lēnām sabiedrība tika radināta pie domas, ka OCTAs būs dārgākas. Bet nu - sāk parādīties arvien vairāk to, kam jāpērk jaunā polise, un viņi ir pilnīgā šokā. Cenu kāpums nav vienkārši «mazliet dārgāk», bet cena ir uzlēkusi pat par 50%, pat nemainoties Bonus Malus klasei.

Kādai sievietei «polise uz 3 mēnešiem tagad maksā 19,50 eiro iepriekšējo 9,58 eiro vietā. Otrajai automašīnai bija 28 eiro gadā, bet tagad ir 80 eiro. (Mana Bonus Malus klase ir nemainīga.)», tā TV3 sūdzējusies kāda skatītāja. Kāda cita sieviete, toieraugot, ka arī viņas transportlīdzekļa OCTA cena dažu mēnešu laikā pieaugusi kosmiskā ātrumā, to vienkāršos vārdos dēvē par zagšanu.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs skaidri un gaiši raidījumam pasaka, ka

cenu paaugstinājums ir pamatots, jo OCTA jomā apdrošinātāji darbojoties ar zaudējumiem, tagad esot jāmaksā arī morālā kaitējuma atlīdzība un esot citi ekonomiskie pamatojumi.

Konkurences padome šobrīd nesaskata vajadzību iejaukties

Konkurences padome uzskata, ka cenu kāpums ir pamatots. Ja tāda nebūtu, tad gan pārbaudītu, vai nav kāda aizliegta vienošanās starp apdrošinātājiem. Lai gan sods par braukšanu bez OCTA ir gana bargs, - no 85 līdz 120 eiro, daļa šoferīšu vienalga izvēlas polisi nepirkt. Gadā tiek pieķerti ap 1000 grēkāžu. Ir vai nav OCTA polise, policisti redzot arī no saviem transportlīdzekļiem on-line režīmā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu