Gobiņš: Ar Kapu tramvaju tiek būvēts kaps nodokļu maksātājiem (2)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Skanstes tramvaja izbūves projektā netrūkst pārkāpumu, kuri var apdraudēt Eiropas Komisijas (EK) piešķirto finansējumu, bet nauda pēc tam tiktu pieprasīta no nodokļu maksātājiem, pauda Eiropas kustības Latvijā prezidents un aktīvistu grupas «Lielo kapu draugi» (LKD) pārstāvis Andris Gobiņš.

Kā ziņots, EK ir apstiprinājusi Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projektu, kura laikā par 97,4 miljoniem eiro plānots izbūvēt 3,5 kilometrus garo Skanstes tramvaja līniju.

Tas nav liels pārsteigums, ka EK ir apstiprinājusi finansējuma piešķiršanu Skanstes tramvaja līnijai, pauda Gobiņš. Viņš uzsvēra, ka EK neatbild par šo projektu, tā uzticas dalībvalstīm un projekta iesniedzējiem, ka tie ir godprātīgi un projekts - kvalitatīvs.

«Ja netiks izpildīti kādi no sasolītajiem rādītājiem vai būs citi pārkāpumi, kādu, manuprāt, šajā gadījumā netrūkst, tad beigās EK piešķirto naudu var pieprasīt no nodokļu maksātājiem. Peļņa būs miljonāriem, bet naudu pēc tam var piedzīt atpakaļ no nodokļu maksātājiem,» pauda Gobiņš.

Viņš norādīja, ka Finanšu ministrija (FM) un Satiksmes ministrija (SM), neizprotamu interešu vadītas, apstiprina acīmredzami sabiedrībai pašreiz nevajadzīgu projektu. Tāpat rīkojas arī Nila Ušakova (S) vadītā Rīgas dome, kas vairo miljonāru peļņu ar Skanstes rajonu, kurā jau šobrīd tiek ieguldīti miljoni no Eiropas Savienības nodokļu maksātāju naudas.

«Ja pats Ušakovs sevi uztver kaut mazliet nopietni, šis projekts ir jāmaina tā, lai tramvajs būtu uz apkaimēm, kur tas ir steidzami vajadzīgs Rīgas iedzīvotājiem, - Purvciemu, Berģiem, Dreiliņiem, Dārziņiem - tās ir vietas, kur jau sen ir plānots tramvajs. Ja ļoti operatīvi rīkotos Rīgas dome, kurai ir šaubīgas motivācijas šajā sakarā, un ja ļoti apņēmīgi rīkotos valdība, tad šo naudu būtu iespējams pārvirzīt tur, kur tā ir patiešām vajadzīga,» pauda Gobiņš. Viņš piebilda, ka pašreiz ar «kapu tramvaju tiek būvēts kaps nodokļu maksātājiem», jo tas ir sabiedrībai nevajadzīgs un apšaubāms projekts, kura rezultātā tramvaja līnija ies uz purvu un caur purvu.

Jautāts, vai plānoti kādi protesti vai citas darbības, lai turpinātu cīnīties pret Skanstes tramvaja līnijas izbūvi, Gobiņš norādīja, ka atbildība par projektu ir jāuzņemas valdībai un pašvaldībai.

«Mēs no savas puses uz pārkāpumiem esam norādījuši, noteikti tagad apspriedīsimies vēlreiz un rīcība no mūsu puses būs. Protams, mēs neliksimies mierā, bet ko tieši darīsim, vēl ir jāapspriež,» pauda Gobiņš.

Viņš pastāstīja, ka LKD pagājušajā nedēļā tikušies ar visām Rīgas domes opozīcijas partijām, paskaidrojot savu redzējumu par pārkāpumiem, kas ir bijuši. Turklāt vērsa opozīcijas partiju uzmanību uz viņu uzdevumu aktualizēt šos jautājumus caur Rīgas domi.

Gobiņš arī pauda, ka varbūt pēkšņi rīkosies FM un SM, gan piebilstot, ka finanšu ministre no aktīvistiem «bēguļo» jau pusgadu, kaut LKD lūguši tikšanos, lai paskaidrotu pārkāpumus projektā. Tikšanās nav notikusi, bet varbūt tagad viņas interese pieaugs, norādīja Gobiņš, piebilstot, ka SM un FM vada Zaļo un zemnieku savienība (ZZS), kuras atbalsts «miljonāru peļņas gūšanas tramvajam ir pilnīgi apbrīnojams».

Jau ziņots, ka EK apstiprinājusi Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projektu, kura laikā par 97,4 miljoniem eiro plānots izbūvēt 3,5 kilometrus garo Skanstes tramvaja līniju, aģentūru LETA informēja SIA «Rīgas satiksme» pārstāvis Viktors Zaķis.

Projekta laikā ir plānota 3,6 kilometru garas jaunas tramvaja līnijas izbūve pa maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela - Sporta iela, kā arī esošās 5. un 9. tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukcija apmēram trīs kilometru garumā līdz pilsētas centram.

Tāpat plānota atbilstošas energoapgādes nodrošināšana, proti, jaunas apakšstacijas izbūve, vienas esošās rekonstrukcija un jauni kontakttīkli. Projekts paredz arī aptuveni 11 jaunu pieturvietu izbūvi un 12 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi, kā arī ielu rekonstrukciju atsevišķās vietās, vietējās brauktuves izbūvi, inženierkomunikāciju pārcelšanu un satiksmes vadības sistēmas izbūvi.

Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 97,4 miljoni eiro, no tām Kohēzijas fonda finansējums projekta īstenošanai ir teju 65,7 miljoni eiro un vēl rezerve 4,3 miljonu eiro apmērā, kas tiks piešķirta pēc 2018.gada 31.decembra, ja tiks izpildīti projektā noteiktie kritēriji. Savukārt «Rīgas satiksmes» finansējums ir 27,4 miljoni eiro.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu