LPUF: Latvijas pārtikas ražotājiem arī turpmāk jāattīsta eksports

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Latvijas pārtikas ražotājiem arī turpmāk ir jāattīsta eksports, atzina Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.

«Svarīgi ir turpināt attīstīt eksporta noieta tirgus, jo vietējais patēriņš Latvijā nepieaug - notiek tikai nemitīga pārdale starp importa produkciju un vietējo. Taču, lai attīstītu eksporta tirgus, uzņēmumiem ir jāmaina domāšana, tiem jāiegulda zināšanās - kompetence celšanā, modernizācijā un mārketingā,» sacīja Šure.

Tā kā tas neesot ātrs un lēts process, ir svarīgi censties piesaistīt pieejamo Eiropas Savienības (ES) fondu programmu finansējumu, piebilda LPUF padomes priekšsēdētāja.

Šure arī atzina, ka gan Latvijas, gan ārvalstu tirgos ir ļoti sīva konkurence starp pārtikas ražotājiem. Ilgtermiņā attīstīsies tie uzņēmumi, kas būs atraduši noieta tirgus ārvalstīs. «Mūsu ražotāji nevar konkurēt ar ārvalstu ražotājiem apjomu ziņā, tādēļ ir svarīgi stiprināt savas pozīcijas konkrētās nišās, kā arī jādomā par būtisku ražošanas efektivitātes rādītāju uzlabošanu, ņemot vērā pieaugošās ražošanas izmaksas,» uzsvēra LPUF padomes priekšsēdētāja.

LPUF ir Latvijas pārtikas pārstrādes daudznozaru nevalstiskā organizācija, kas apvieno pārtikas uzņēmumus un profesionālās asociācijas, pārstāv ražotājus valsts un nevalstiskajās organizācijās, aizstāv biedru intereses starptautisko normatīvo aktu izstrādē, kā arī sniedz LPUF biedriem informatīvo atbalstu. Federācijā ir apvienojušies uzņēmumi, kas aizņem vairāk nekā 60% no visa Latvijas pārtikas ražošanas tirgus. Tajā ir pārstāvētas gan nozaru asociācijas, gan vairāki desmiti lielu, vidēju un mazu uzņēmumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu