«Gjensidige»: Latvijā apdrošināšanas tirgus šogad varētu augt par 8-12%

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere/LETA

Latvijas apdrošināšanas tirgus šogad kopumā varētu pieaugt par apmēram 8-12% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, prognozēja apdrošināšanas sabiedrības «Gjensidige» ģenerāldirektors Marjus Junduls (Marius Jundulas).

Viņš norādīja, ka ekonomiskā situācija pasaulē un arī Baltijā uzlabojas un parasti apdrošināšanas tirgus aug dažas reizes straujāk nekā iekšzemes kopprodukts. «Ja iekšzemes kopprodukts aug par 3-4%, tad var gaidīt, ka apdrošināšanas tirgus augs par 8-12%. Šāds pieaugums bija novērojams Lietuvā gada pirmajā pusē, un domājam, ka arī Latvijā kāpums būs līdzīgs,» teica Junduls.

Viņš pieļāva, ka nākotnē uzsvars tiks likts uz apdrošināšanu privātpersonām. «Piemēram, šobrīd salīdzinoši neliela daļa īpašumu tiek apdrošināta, tāpēc ir vieta izaugsmei. Tāpat gaidāms, ka pieaugs civiltiesiskās atbildības apdrošināšana juridiskajām personām. Komercīpašumi lielākoties tiek apdrošināti, taču civiltiesiskās atbildības apdrošināšanā vēl ir potenciāls. Redzam, ka pasaulē šo segmentu novērtē arvien vairāk, tāpēc sagaidām izaugsmi arī Baltijā. Katram kompānijas īpašniekam ir jāizvērtē potenciālie riski, pret kuriem ir jānodrošinās, lai izvairītos no zaudējumiem,» klāstīja «Gjensidige» ģenerāldirektors.

Tāpat viņš atzīmēja, ka Baltijas iedzīvotāju zināšanas par apdrošināšanu pamazām uzlabojas. «Pirms ekonomikas krīzes, kad daudzi iegādājās mājokļus, varēja novērot attieksmi, ka apdrošināšana ir nepieciešama tikai banku prasību dēļ, taču pēc krīzes attieksme ir mainījusies, un tā pati īpašuma apdrošināšana tiek iegādāta ar apziņu, ka tā pasargās no zaudējumiem. Apdrošināšana nepasargā tevi no nelaimes gadījumiem, bet tā nodrošina tevi pret potenciāliem finansiāliem zaudējumiem,» norādīja Junduls.

«Gjensidige» ģenerāldirektors arī sacīja, ka Baltijas valstu klientiem cena joprojām ir ļoti svarīgs faktors, it īpaši transporta apdrošināšanā, taču pamazām arvien vairāk uzmanības cilvēki pievērš pakalpojuma kvalitātei. «Taču šobrīd, piemēram, OCTA tiek uztverta kā ikdienas produkts, kuram nav svarīgs zīmols, cilvēki meklē lētāko piedāvājumu. Jāsaprot, ka visas kompānijas maksā atlīdzības, taču jautājums ir par servisu, kas tiek piedāvāts papildus tām. Līdz ar kopējo ekonomikas attīstību cilvēki arvien vairāk uzmanības pievērš kvalitātei. Arī mums ir piedāvājumi dažādos cenu segmentos, un novērojam, ka vidējais segments ir pieprasītākais. Tā ir laba tendence. Katram klientam ir rūpīgi jāizvērtē, kurš piedāvājums viņam ir piemērotākais,» atzīmēja Junduls.

Vienlaikus «Gjensidige» Latvijas filiāles vadītāja Ināra Meija norādīja, ka Latvijā apdrošināšanas tirgus šogad ir attīstījies visos apdrošināšanas veidos, tostarp pieaugums bijis gan uz cenu kāpuma, gan pašu produktu attīstības rēķina.

«Septiņu mēnešu rezultāti liecina, ka apdrošināšanas tirgus ir audzis par vairāk nekā 7%. Visi rādītāji liecina, ka arī «Gjensidige» Latvijas filiāles rezultāti aug, un gadā pieaugums noteikti nebūs mazāks par 10%, taču laiks rādīs, kas notiks līdz gada beigām. Pieaugums ir abos transporta apdrošināšanas veidos - OCTA un KASKO -, veselības apdrošināšanā, kā arī neliels pieaugums ir vērojams īpašuma apdrošināšanā,» sacīja Meija.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu