Pirms cenu lēciena pircēji veido krājumus (120)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Publiskajā telpā izskanējusī informācija liecina, ka tuvākā mēneša laikā vairākiem produktiem sagaidāms būtisks cenu kāpums – putraimu cenas varētu celties par 20 – 56%, miltu – par aptuveni 11%, savukārt griķu sadārdzinājums varētu sasniegt pat 98 – 130%.

Paziņojums izraisījis ažiotāžu iedzīvotājos, kas laikus un lielos daudzumos iepērk minētos produktus. Arī portāls jelgavnieki.lv šonedēļ vairākos lielveikalos novēroja, ka no plauktiem visai strauji pazūd griķu paciņas. Tiesa, sortiments īsā laikā tiek atjaunots.

Pieprasījums pēc griķiem pieaudzis divas reizes

Piemēram, «Elvi» lielveikala Rūpniecības ielā vadītāja Silvija Junele stāsta, ka nefasētā veidā tirgotie griķi pēkšņi kļuvuši vismaz divas reizes pieprasītāki un izpirkti pilnībā. Mazāku interesi salīdzinoši augstākas cenas dēļ pircēji izrādījuši par iepakotajiem griķiem, savukārt ar miltu un makaronu krājumu veidošanu pircēji gan tik ļoti nesteidzoties.

«Cilvēkiem jau naudas nav tik daudz, lai varētu iepirkt lielus daudzumus,» iemeslu pircēju inertumam min S.Junele, neslēpjot, ka gaidāmais cenu kāpums pircēju maciņiem būs ļoti nepatīkams – ja līdz šim kilograms sveramo griķu maksāja 59 santīmus, tad aprēķināts, ka jau šomēnes cena palielināsies virs pusotra lata.

Arī RIMI apstiprina ažiotāžu ar pieprasījuma pieaugumu

Gaidāmā cenu kāpuma izraisītās ažiotāžas sekas atspoguļojušās arī «Rimi» apkopotajos rādītājos. Kā informē SIA «Rimi Latvia» mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa, salīdzinot pārdošanas apjomus augusta un septembra pirmajās nedēļās, konstatēts, ka rudens pirmā mēneša sākumā pieprasījums pēc rīsiem audzis par aptuveni 20%, bet pēc griķiem un miltiem tas ir divkāršojies. Savukārt putraimu noiets nav būtiski mainījies.

«Tomēr runāt par strauju cenu kāpumu plašam produktu lokam nevar,» Z.Eniņa apgalvo, ka katra piegādātāja iesūtītie cenu pieteikumi tiek rūpīgi analizēti, un cenu paaugstinājumus, ko atsevišķi partneri cenšas panākt uz ažiotāžas rēķina, uzņēmums neapstiprina. Šobrīd saņemta arī informācija par kafijas cenu palielinājumu par aptuveni 15%, un sadārdzinājums gaidāms arī atsevišķiem bērnu pārtikas produktiem, eļļai un saldumiem. Vienlaikus «Rimi Latvia» pārstāve uzsver, ka

patērētāju pirktspēja joprojām ir zema un gaidāmā ziema nebūs viegla.

MAXIMĀ ažiotāža atsevišķām precēm palielina apgrozījumu par 95%

Pircēju tendence krietni lielākos daudzumos nekā ierasts iepirkumu groziņos likt griķus atspoguļojas arī lielveikalu «Maxima» apkopotajā informācijā – minētais produkts septembra sākumā nedēļas laikā pārdots gandrīz divarpus reižu vairāk nekā pirms mēneša. Tajā pašā laikā miltu pārdošanas apjomi teju dubultojušies - palielinājums sasniedz 95%, bet putraimus pircēji iegādājušies par 42% vairāk.

Komentāri (120)CopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu