Jaunzēlandes picēriju ķēde Lieldienu īpašo piedāvājumu - truša picu - popularizē uz 550 trušu ādām apvilkta reklāmas stenda. Kompānija «Hell Pizza» pazīstama ar provokatīvām reklāmas kampaņām. «Truša pica. Gatavota no īsta truša - tāpat kā šis reklāmas stends,» vēsta Oklendas picērijas reklāma. Daudzi to jau nodēvējuši par «slimu» un «pretīgu».
Kāda picērija izdomā provokatīvu Lieldienu piedāvājumu (12)
Jaunzēlandes Veģetāriešu biedrība sacīja, ka reklāmas stends gan varētu aizskart daudzu cilvēku jūtas, taču tam var būt arī labvēlīgs iespaids. «Varbūt cilvēki rūpīgāk padomās, ko ēd. Tādā gadījumā stendam būs pozitīva ietekme uz cilvēku ēšanas paradumiem un dzīvesveidu,» uzskata biedrība.
«Mēs ieguvām trušu ādas no profesionālas miecēšanas kompānijas, kura savukārt tās saņem no vietējiem miesniekiem,» satrauktos klientus mierināja «Hell Pizza». «Mūsu truša pica gatavota no savvaļas trušiem.»
Senāk par picēriju ķēdi izteiktas vairākas sūdzības, kad tā, reklamējot jauno picu «Iekāre», izsūtīja klientiem prezervatīvus.
2011. gadā kompānija izvietoja reklāmas stendus, kuros bija attēlota smalkmaizīte, kurā iededzināta uz leju vērsta pentagramma. «Tikai uz neilgu laiku. Gandrīz kā Jēzus,» vēstīja reklāmas sauklis.
Truši tika ievesti Jaunzēlandē 19. gadsimtā. Tā kā citi dzīvnieki tos nemedī, truši ļoti savairojušies. Vietējie zemnieki tos uzskata par kaitēkļiem.
Jaunzēlandē norisināsies ikgadējās Lieldienu trušu medības. Šogad 300 mednieki tiks sadalīti 12 komandās, un katra no tām centīsies 24 stundu laikā nomedīt pēc iespējas vairāk trušu.
Pasākumā ik gadu tiek nomedīti aptuveni 10 000 trušu.