Atklās vērienīgu Latvijas trimdas laikmetīgās mākslas izstāžu ciklu

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LLMC

Sagaidot Latvijas valsts simtgadi, Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs (LLMC) nākamgad plāno atklāti starptautisku laikmetīgās mākslas izstādi «Pārnēsājamās ainavas», informē LLMC komunikācijas vadītāja Marta Krivade.

«Šī būs nepārvērtējama iespēja iepazīstināt Latvijas sabiedrību ar ārvalstīs dzīvojošiem latviešu māksliniekiem, paplašināt zināšanas par mūsu neseno vēsturi, kā arī apskatīt pašreiz starptautiskā kontekstā tik aktuālo migrācijas tēmu,» informēja Krivalde.

Izstāde, kas notiek Latvijas valsts simtgades programmas ietvaros, pievērsīsies Latvijas mākslinieku trimdas un emigrācijas stāstiem, ievietojot tos plašākā 20. gadsimta mākslas norišu, migrācijas un globalizācijas kontekstā, fokusējoties uz tādiem Latvijas diasporas centriem kā Parīze, Ņujorka, Rietumberlīne un Zviedrija. «Pārnēsājamās ainavas ir mēģinājums kopīgā tīklā iezīmēt individuālus migrācijas ceļus un veidot dzīvu izpratni par šābrīža situāciju, kas lielā mērā balstīta vēsturiskās norisēs,» uzsvēra LLMC direktore Solvita Krese.

No 2017. līdz 2019. gadam LLMC, iesaistot plašu Latvijas un starptautiskās mākslas jomas institūciju, pētnieku, kuratoru un mākslinieku loku, veidos četras «satelītizstādes» Parīzē, Ņujorkā, Gotlandē un Berlīnē, kur vēsturiski koncentrējusies Latvijas mākslinieku emigrācijas vide. Savukārt visa projekta centrā būs Rīga, kurā 2018.gadā Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā norisināsies Pārnēsājamo ainavu galvenā izstāde.

Valdis Āboliņš
Valdis Āboliņš Foto: LLMC

Kā skaidroja Krese, katras «satelītizstādes» centrā būs kāda nozīmīga personība vai personu grupa, kuras liktenis un darbība atklāj specifisku Latvijas vēstures posmu, tā saistību ar mūsdienām, kā arī iezīmē tās ietekmju lokus vietējā un starptautiskā mērogā. Berlīnes ass griezīsies ap Valdi Āboliņu - vienu no nozīmīgākajiem Latvijas mākslas popularizētājiem Rietumos, kreiso intelektuāli un spožu «mail-art» pārstāvi, kura darbība tā laika kultūras sakaru veicināšanā atklāj daudz samezglotas un noklusētas patiesības.

Ņujorkas izstādi iezīmēs «Elles ķēķis» - neformāla dzejnieku un mākslinieku grupa, kas trimdas gados kalpoja kā spēcīgs intelektuālās vides akumulators un latviešu radošās vides izdzīvošanas katalizators. Parīzes konteksts tiks izgaismots caur neparastu personību – dejotāju un publicisti Aiju Bertrāni, kas kopā ar savu vīru, amerikāņu dejotāju un mākslinieku Raimondu Dunkanu no 1920. līdz 1970. gadiem Parīzē vadīja alternatīvas izglītības iestādi «Akademia». Zviedriju Gotlandes izstādē iezīmēs gleznotājs Laris Strunke un viņa radošā darbība.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu