Apceļo Latviju: Jauki pavadīta diena Cēsu pusē

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: amata.lv

Mums visiem nepieciešama atpūta no darba, rūpēm, no cilvēku burzmas, veikaliem... Mūsu Latvija piedāvā - svaigu gaisu, skaistu dabu. Netērējot daudz naudas, atvēlot dienu dabā, iegūstiet jaukus mirkļus, atpūtu, atmiņas par kopā pavadīto laiku ar ģimeni. Ieteikšu maršrutiņu, pa kuru bez steigas dodamies ar ģimeni gandrīz katru gadu, biežāk rudeņos un pavasaros.

Vienā dienā četras takas, līdzi ņemot nedaudz naudiņas, ģimeni, bērnus, labu omu un noslēguma piknikam - kaut ko uzkožamu.

Izzinošais apraksts par katru taku noteikti jāizlasa internetā iepriekš. Iesaku to izlasīt ar bērniem, jo automašīnā parasti sagatavoju jautājumus par vietām, kur būsim, un veidoju konkursiņu. Tā saīsinot braukšanas laiku un iegūstot jaunas zināšanas.

Apraksts

1. taka. Ieriķupītes dabas taka. 1,5 h braucienā no Rīgas, Amatas novadā, apdzīvota vieta Ieriķi, norāde Ieriķu tūrisma informācijas centrs, no šosejas kreisajā pusē. Automašīnu novieto pie tūrisma IC. Turpat ir Ieriķu kafejnīca, DUS un takas sākums. Par nelielu samaksu dodamies takā, kur saimnieki izkopuši Ieriķupītes posmu, padarot to pievilcīgāku ar sūnu - zaru veidotiem dzīvniekiem, putniem takas malās. Pie tiem labprāt nofotografējamies. Taka ved pār ierīkotu tiltiņu, kur vērojams ūdenskritums (rudenī pat var vērot lašu nārstošanu, kā tie lec pret straumi), tālāk pa koka celiņu dodamies gar līkumaino upīti līdz kādreiz bijušām ūdensdzirnavām, tās gan nedarbojas, bet atjaunots ir dzirnavu rats. Taka pa to pašu vietu ved atpakaļ, nav grūta un, lēni ejot, aizņems 30-40 min laika. Pēc pastaigas var uzēst tuvējā kafejnīcā vai doties uz turpat netālu esošo citu taku.

2. taka. Cecīļu dabas taka. Uz takas sākumu var pabraukt kādus 800 m uz priekšu pa grantēto ceļu līdz gaterim vai arī no tā paša tūrisma IC ar kājām. Takas sākums uz priekšu no gatera ar norādi kreisajā pusē, taka marķēta, nav gara, ieejas maksas nav. Sākumā taka ved pa stāvu nogāzi lejā līdz Amatai, tur klinšu malā ierīkota atpūtas vieta, bet tālāk taka vijas gar mazas upītes Kumadas krastiem. Pa ceļam var vērot upes atsegumus un līkumus. Takas galā stāvs kāpiens pa baļķiem, kas iepriecina mazos līdzgājējus. Taka izmet loku un iznāk turpat, kur takas sākums, bet otrā ceļa pusē; apmēram 40-50 min pavadītais laiks. Tad dodamies ar auto uz Cēsīm.

3. taka. Cīrulīšu dabas taka. Šoreiz Cēsīs ne pilsētas apskate, bet ceļš pa Gaujas ielu līdz Gaujas tiltam; nepārbraucot to, nogriezties pa kreisi uz stāvlaukumu. Šeit ir neliela taka, kura sākumā iet gar Gaujas pašreizējo krastu, bet vēlāk gar Gaujas vecupi. Šeit var paņemt līdzi pudeli tīram avota ūdenim, kas iztek no vecupes devona iežu atseguma. Taka vijas pa laipiņām, tad kāpjot stāvā kraujā līdz alai, kur var pafotografēt un doties pa to pašu vietu atpakaļ, var iziet arī uz slēpošanas trasi Žagarkalns. Laiks ap 1 h takā.

4. taka. Ērgļu klintis. Atrodot Cēsu kartē Lenču ielu, dodoties pa to taisni, vēlāk pa zemes ceļu līdz apdzīvotai vietai Priežkalni, kreisajā pusē nogriežoties ir stāvlaukums un informatīvs stends. No stāvlaukuma, kādi 800 m kājām pa taku (šeit nu jāņem līdzi viss noslēguma piknikam) Aizejot līdz Gaujai, vērojams skaists skats uz Gaujas ieleju, nesen pabeigta takas labiekārtošana, noteikti jānokāpj pa trepēm pa labi līdz Gaujas krastam, kur paveras skats uz Gaujas svītas smilšakmens atsegumu - Ērgļu klinti. Fotopauze. Tad dodoties atpakaļ augšā, var izvēlēties, vai doties pa taku gar Gaujas malu uz priekšu, bet, ja nogurums un maz laika atlicis, jārīko noslēguma pikniks un jādalās dienas iespaidos.

Kopsavilkums: vienā dienā redzēti četri upju posmi, apskatīti vairāki devona iežu atsegumi, izstaigātas 4 takas un jauki pavadīta diena dabā un visiem kopā!

P.S. Vasarā otro gadu jau dosimies pārgājienā gar jūru, turp braucot ar sabiedrisko transportu, pirmais posms Ainaži - Tūja jau pieveikts, drīz nostaigāsim Tūja - Carnikava!

«Apollo» un «Tvnet» aicina vasarā apceļot Latviju

Labi ir tur, kur mūsu nav? Muļķības! Labi ir šeit un tagad! Tieši tāpēc «Apollo» un «Tvnet» aicina tevi šovasar apceļot Latviju. Mēs stāstīsim un rādīsim savas īpašās Latvijas vietas, un aicinām tevi darīt to pašu, tādējādi veidojot mūsu kopīgo ceļvedi. Sūti mums savus stāstus un fotogrāfijas un iegūsti balvu! «Apollo» un «Tvnet» aicina - apceļosim Latviju!

Aicinām lasītājus sūtīt savus ekskursiju maršrutus un ceļojumu pieredzi uz epastu - celotajs@tvnet.lv