Noskaties gada labākās reklāmas pasaulē!

Kaspars Zaviļeiskis
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET

Kā jau iederas gada beigās, dažādās jomās tiek apkopoti labākie to piemēri, par ko papriecāties kā profesionāļiem, tā visiem pārējiem. Reklāmas industrija nav izņēmums. Piedāvājam ielūkoties prestižā reklāmas un mediju portāla adweek.com piedāvātajā gada TOP 10.

Foto: TVNET

10. „Snickers” – „Fokusgrupa” (Ņujorka, ASV)

„AdWeek” īpaši izceļ šīs reklāmas tehniskās kvalitātes – kā izdevies uz jaunā „Snickers” produkta „Snickers Peanut Butter Squared” testēšanas fokusgrupu „uzaicinātās” digitālās haizivis padarīt maksimāli cilvēciskas un atraktīvas.

A. R.: „Мērkaķis pie bungām, lācis ar alus kasti rokās vai runājošas haizivis fokusa grupu testos norāda tikai uz vienu - reklamējamie zīmoli sirgst ar pastiprinātu uzmanības trūkumu. Un, kā rāda šo klipu popularitāte, to arī iegūst. Tīrākais izklaides žanrs, ko cilvēki novērtē visā pasaulē.”

9. „Nissan Leaf” – „Viss darbināms ar degvielu” (Losandželosa, ASV)

„AdWeek” uzsver, ka šogad autoreklāmas sasniegušas jaunu līmeni, minot faktu, ka pirms katra aizokeāna reklāmas tirgus darboņa lielā sapņa – amerikāņu futbola līgas fināla jeb „Super Bowl” gada sākumā – ar negaidītiem un ļoti atšķirīgiem reklāmas risinājumiem sevi pieteica uzreiz trīs auto zīmoli: „Volkswagen”, „Chrysler” un arī „Nissan”. Pirmo divu reklāmas arī atrodamas šajā topā.

A. R.: „„Latvenergo” sapnis un degvielas tirgotāju ļaunākais murgs. Vai otrādi, ja izdotos dzīvē kaut daļēji realizēt šajā meistarīgi veidotajā klipā uzburto pasauli.”

8. „Cravendale” – „Kaķi ar īkšķiem” (Londona, AK)

Izrādās, ka viss, kas kaķiem nepieciešams, lai saceltos pret saimnieku kundzību tik svarīgajā piena jautājumā, ir īkšķi. Briti pat „Twitter” vietnē tiek baidīti ar šā seriāla turpinājumu.

A. R.: „Pirms vairākiem gadiem „Cravendale” piena strēbējam sekoja agresīvu govju bariņš, kas gribēja savu lielisko pienu saņemt atpakaļ (efektivitātes balva Anglijā par izcili efektīvu kampaņu). Nu arī kaķi uzrīkojuši protestu. Un kas tur neparasts, nav jau latviešu lopiņi, kas vien sakostu zobus un pacietīgi pieļautu visādus pāridarījumus.”

7. „Deep Silver” – videospēles „Dead Island” reklāmas rullītis (Minhene, Vācija)

Apzināti pārspīlētā asiņainā estētikā ieturētais zombiju videospēles „Dead Island” reklāmas rullītis, pēc „AdWeeks” domām, izdevies īpaši veiksmīgs, tieši pateicoties tā demonstrēšanai otrādi – no beigām uz sākumu. Tas, protams, reklāmā neesot jauns triks, taču, ja ir runa par šausmu žanru...

A. R.: „Nedaudz žēl zemē nomestā kečupa, bet citādi jauks un romantisks stāstiņš asinis alkstošiem virtuālās spēļu pasaules upuriem Latvijā un citās civilizācijās.”

UZMANĪBU! ŠO REKLĀMU IETEICAMS SKATĪTIES TIKAI NO 18 GADU VECUMA!

6. „Canal+” – „Lācis” (Parīze, Francija)

„AdWeek” uzsver, ka veiksmīgāko reklāmu topā iekļuvušas veselas trīs „dzīvnieku reklāmas”, kas nav nemaz tik tipiska parādība. Tiesa, visi šie dzīvnieki ir cilvēciskoti līdz galējai robežai, it īpaši jau Pols Bīrmans jeb Pauls Lāčvīrs, kurš kļuvis par režisoru, tieši pateicoties lieliskajam franču TV kanālam.

A. R.: „Asprātīgs un absolūti negaidīts veids, kā reklamēt TV kanālu. Latvijā gan tas varētu nedarboties, jo mūsu lāča paklājs visdrīzāk šitā nenopūlētos un pie filmēšanas neķertos, jo daudzkārt patīkamāk būtu kritizēt un mācīt citus režisorus.”

5. „TalkTalk” – „Mājas mājās” (Londona, AK)

Tehniski ļoti sarežģīta un izteikti cilvēcīga reklāma, kas ļauj rast savstarpēju komunikāciju visām cilvēku mājās dzīvojošajām rotaļlietām. Tātad gan jau arī pašiem cilvēkiem. Par tehnisko sarežģītību – šī nav nekāda 3D animācija! Figūriņas tiešām filmētas stopkadru stilistikā, kas nozīmē astoņu stundu filmēšanas darbu vienas sekundes uzņemšanai. Visam pāri – „Unchained Melody” saldā mērce.

A. R.: „Jauka pasaciņa Ziemassvētku noskaņās par mūžam aktuālo tēmu „Sirsnīgas sarunas…””

4. „Google Chrome” – „Dārgo Sofij” (Ņujorka, ASV)

„AdWeek” uzsver, ka „Google” turpina maksimāli vienkāršo, saprotamo un cilvēcīgo reklāmu kampaņas. „Chrome” kampaņai tika piesaistītas arī tādas zvaigznes kā Lady Gaga un Džastins Bībers, kas reklāmās demonstrēja, kā internetā uzbūvētas viņu virtuālās impērijas, taču reklāmas industrija par visveiksmīgāko atzinusi tieši stāstu, kur tēvs ar „Chrome” palīdzību būvē online impēriju savai meitai Sofijai ar domu kādreiz nodot to viņas pārvaldībā.

A. R.: „„Google” stāsts tikpat bezgala vienkāršs un patiess kā Kiviča grāmata. Un, kā mēs zinām, tauta uz vienkāršajiem mēdz pavilkties. Vai arī nē.”

3. „Chrysler” – „Dzimis no uguns” (Portlenda, ASV)

Prestižo amerikāņu televīzijas balvu „Emmy” jau saņēmušais divu minūšu reklāmas rullītis kā Detroitai, tā tās dumpīgajam dēlam Eminemam un primāri „Chrysler 200” automašīnai. Skaņu celiņā izmantota „Oskaru” filmas „Astotā jūdze” („8 Mile”) sakarā saņēmusī Eminema dziesma „Lose Yourself”. Šiki.

A. R.: „Tieši pateicoties klipam ar Detroitas stāstu (mans šā reklāmu TOP 10 favorīts), kas savu pirmizrādi piedzīvoja īsi pirms lielā „Super Bowl” fināla, līdz tam pelēcīgais „Chrysler” tēls beidzot ieguva spilgtas nokrāsas pārējo auto zīmolu burzmā. Gandrīz kā Eminems vai Gustavo hiphopa pasaulē.”

2. „Chipotle” – „Atpakaļ uz startu” (Losandželosa, ASV)

Augstā vieta topā noteikti saistīta ne tikai ar atkal jau stopkadru stilistikas izmantošanu, bet arī viegli uztveramo un tik ļoti aktuālo stāstu par šīs pasaules un attiecīgi cilvēces glābšanu. Bonuscukurs – reklāmā izmantota ļoti zīmīga amerikāņu country leģendas Villija Nelsona kaverversija grupas „Coldplay” dziesmai „The Scientist”. Starp citu, ienākumi no jaunās versijas pārdošanas „iTunes” veikalā tiek novirzīti uz „Chipotle” izveidoto lauksaimniecības fondu...

A. R.: „Šķiet, ka mūsu „slowfood” kustības celmlauzis šefpavārs Rītiņš un visi pārējie eko/bio fani noteikti uzgavilētu, ja šis klips tiktu raidīts arī Latvijas zilajos ekrānos.”

1. „Volkswagen” – „Spēks” (Losandželosa, ASV)

Arī Latvijas TV ekrānos manīts reklāmas rullītis. Taču savu uzvaras gājienu tas sāka 6. februārī plkst. 19.33, kad pirmoreiz tika pārraidīts „Fox” telekanālā, protams, „Super Bowl” laikā. „AdWeek” uzsver, ka šis rullītis ir lielisks pierādījums tam, ka reklāmā joprojām lieliska un vienkārša ideja ir daudz jaudīgāka par jebkurām tehniskajām iespējām. Un vēl – šī ir īsta „Zvaigžņu karu” atgriešanās!

A. R.: „44,5 miljoni „YouTube” skatījumu nav pat mūsu „YouTube” karalim - skrienošajam Laurim. Tātad, pēc labākajām „Volkswagen” reklāmu tradīcijām tapušais klips (ar inteliģenta humora devu un cilvēcīgu stāstījumu par tehnoloģijām) būs aizķēris ne mani vien.”

Nekautrējies komentāros norādīt savu TOP 10 favorītu!

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Uz augšu