Šā gada 1. februārī Amerikas Savienotajās Valstīs, Arizonas štatā, Glendeilā (Glendale), Fīniksas universitātes stadionā risināsies amerikāņu futbola lielais fināls. Šis notikums ir interesants ar to, ka viena 30 sekunžu īsa reklāma izmaksā 4,5 miljonus dolāru. TVNET piedāvā apskatīt visu laiku labākās un skatītākās «Super Bowl» reklāmas. Noskaties!
Top 10 labākās «Super Bowl» reklāmas
Futbolists Džo Grīns (Joe Green) dzer kolu (Coca-cola), 1979. gads
Iemīļotais amerikāņu futbolists Džo Grīns, guvis savainojumu, dodas uz ģērbtuvi. Pa ceļam kāds mazs puika ar kolas pudeli rokā vēlas savam elkam palīdzēt, tomēr futbola zvaigzne bērna palīdzību noraida. Mazais puika piedāvā vismaz padzerties kolu, lai futbolists justos labāk. Par pateicību elks bērnam iedod savu futbola kreklu piemiņai.
Eksperti uzskata, ka šī reklāma guva lielu atzinību, jo tā parādīja amerikāņu līdzjūtību. Tādēļ šo reklāmu uzskata par labāko kolas reklāmu, kāda jebkad ir izveidota.
«Apple» reklāma, 1984. gads
Šī reklāma noteikti ir viena no labākajām, kāda jebkad ir rādīta Super Bowl futbola finālam. Poētiskums, vide, audiovizualizācija. Tā mainīja priekšstatus, kādām ir jābūt reklāmām līdz pat šai dienai.
Eksperti uzskata, ka šī reklāma toreiz iedarbojās, jo bija parādīts baisīgs stāsts, turklāt ar lieliskiem efektiem.
Makdonalds (McDonald) parāda «savas kārtis», 1993. gads
Viens no visu laiku labākajiem Nacionālās Basketbola asociācijas (NBA) spēlētājiem Maikls Džordans (Michael Jordan) ar basketbolistu Lariju Birdu (Larry Bird) sacenšas, kurš iemetīs grozā bumbu no dažādām vietām un ar konkrētiem šķēršļiem.
Ekspertu prāt, šī reklāma izdevās, jo tajā piedalās divi iemīļoti basketbolisti un ir jautri paskatīties, līdz kādam absurdam viņi nonāk: pat met bumbu no daudzstāvu mājas, pret sienām, pret grīdu u.tml.
Budweiser vardes, 1995. gads
Bud. Vaiz. Zers. Šos vārdus reklāmā izrunā vardes. Liekas jocīgi, tomēr šī bija pirmā reize, kad Super Bowl reklāmā runāja dzīvnieki. Pēcāk reklāmu aprunāja vēl vairākus gadus.
Ekspertu prāt, reklāma iedarbojās tāpēc, ka nekad iepriekš reklāmā nebija redzēti runājoši dzīvnieki un it īpaši jau par mīlestību.
Monster.com reklāma: par ko kļūs bērni, kad izaugs lieli, 1999. gads
Reklāmā bērni saka, kas viņi būs, kad izaugs lieli.
Ekspertu prāt, šī reklāma bija efektīva tāpēc, ka tika realizēta lieliska ideja. Turklāt bērni patiesi atklāja, par ko vēlas kļūt, kaut arī viņu fantāzijas bija brīžiem mazliet smieklīgas.
Interneta veikalu reklamē pērtiķis, 2000. gads
30 sekundes pērtiķis dejo pie kādas privātmājas garāžas, kur ģimene tirgo krāmus.
Pēc dejošanas uz ekrāna parādās teksts: mēs tikko bezvērtīgi iztērējām divus miljonus dolāru. Kā tu tērē savu naudu?
Ekspertu prāt, šī reklāma atstāja iespaidu tāpēc, ka bija sarežģīta.
Budweiser izrāda cieņu Ņujorkai (New York), 2002. gads
Reklāmas klipā tiek izrādīta cieņa Ņujorkas pilsētai pēc 2001. gada 11. septembra terorakta.
Ekspertu prāt, šī reklāma izdevās, jo šāda attieksme arī no reklāmdevējiem bija nepieciešama, un tas tika izdarīts.
Reebok reklāma, kā tiek uzturēta disciplīna birojā, 2003. gads
Terijs Teits (Terry Tate), kas spēlē amerikāņu futbolu, reklāmā vardarbīgi soda tos darbiniekus, kas nepilda darba pienākumus.
Ekspertu prāt, reklāma izdevās, jo melnais humors ir jautrs.
Iegūglēšana, 2010. gads
Reklāmā «Google» sociālajā tīklā tiek meklēts, kā iepatikties franču meitenei un citas ikdienā bieži nepieciešamas lietas.
Ekspertu prāt, reklāma bija pārsteidzoša, negaidīta. Skatītāji tieši tāpat meklējot lietas, ko nezina, tajā pašā Google.
Volkswagen reklāma, 2011. gads
Reklāmā mazs puika, pārģērbies par Dārtu Veideru (Darth Vader) no populārās filmas «Zvaigžņu kari» (Star Wars), cenšas sajust sevī ļaunos spēkus. Tomēr, mēģinot izkustināt priekšmetus un mantas ar telekinēzi, nekas nesanāk. Līdz brīdim, kad mājās ar jauno Volkswagen Passat atbrauc viņa tēvs. Puikam pēdējo reizi cenšoties ar koncentrēšanos no attāluma iedarbināt jauno mašīnu, tēvs ar pulti to tiešām palīdz izdarīt. Puika apjūk un nodomā, ka tiešām viņā mīt mistiski spēki.
Eksperta prāt, reklāma bija jauka un jautra. Viņuprāt, viena no visu laiku labākajām Super Bowl reklāmām. Turklāt tā ir visskatītākā, ap 61 miljonu kliku.