Christina Aguilera «Back to Basics» (34)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kristīna Agilera (Christina Aguilera) ar saviem nerimstošajiem vokālajiem vingrinājumiem spēj pamatīgi nokausēt.

Christina Aguilera «Back to Basics»

(RCA)

6/12

Katram māksliniekam tomēr ir kaut kāda sava vieta mūzikas vēstures hierarhijā, taču nepatikšanas sākas tad, kad kāds izdomā uzlēkt augstāk par savu galvu. Tieši šāds iespads rodas, klausoties Kristīnas Agileras trešo studijas plati - divu disku apkopojumu «Back to Basics».

Tātad «Back to Basics» - «Atpakaļ pie saknēm». Kā gan tas izklausās, kad albuma ievadā Kristīna deklarē, ka vēlas apliecināt savu cieņu «tiem, kas pirms viņas ieminuši šo mūzikas taku un atvēruši durvis viņai», lai viņa varētu sekot šo mūzikas leģendu pēdās. Kas tad ir šīs leģendas? Nu, Kristīna bez sirdsapziņas pārmetumiem sevi ierindo starp tādiem māksliniekiem kā Bilija Holideja, Areta Frenklina, Mārvins Geijs, Otis Redings, Madonna u.c.

Manuprāt, Agileras zvaigžņu mirklis ir datējams ar 1999. gadu, kad jauniņā Disneja kluba zvaigznīte izrādījās vienīgā Britnijas Spīrsas nopietnā konkurente cīņā par jaunās popmūzikas princeses troni. Viņas melodiskais «Genie in a Bottle» bija perfekts popmūzikas paraugs, un viss pārējais, kas sekoja vēlāk, - tik vien kā rutīnas popmūzika, lai noturētu uzmanību. Protams, kad popularitāte sāka kristies, Agilera 2002. gadā atgriezās ar seksīgu (man gan tā nelikās) un provokatīvu tēlu singlā «Dirty» video, vēlāk seko dažādas erotiskas fotosesijas žurnālos, regulāra atrādīšanās dzeltenajā presē u.tml.

Christina Aguilera «Back to Basics»
Christina Aguilera «Back to Basics» Foto: Publicitātes foto

Ar jauno plati Kristīna jau demonstrē sevi «nopietnas» dīvas ampluā, seksīgos ādas tērpus nomainījusi Merilinas Monro cienīga vizuālā estētika, elementi no 30. un 40. gadu džeza un blūza un jā - Agilera ir sacerējusi aizkustinošu dziesmu par vardarbību pret bērnu.

Agileras biogrāfi min faktu, ka Agileras vecāki bijuši mormoņi, turklāt viņas tēvs bijis ļoti stingrs un gan emocionāli, gan fiziski agresīvs tips.

«Dziesma «Oh Mother» man liekas visemocionālākā, jo tā atgādina manu pagātni un vardarbību ģimenē. Es augu ļoti nelabvēlīgā vidē, taču māte mani spēja no tās izvilkt, par to esmu viņai pateicīga. Vardarbība ģimenē man vienmēr būs jūtīgs temats, un es mudināšu cilvēkus cīnīties pret to,» aizkustinoši komentē dziedātāja.

Lai tā būtu. Plate sadalīta divos diskos - pirmais ieturēts dejiskos hiphopa bītos ar pāris R&B balādēm. Šeit jāizceļ aktuālais DJ Premier producētais radio grāvējs «Ain't No Other Man», kas ir viens no retajiem skaņdarbiem, kur Agileras nerimstoši vokālie treļļi ir pieņemamās devās. Abu disku garumā šie vokālie vingrinājumi (tiesa, tos viņa veic 4 oktāvās) spēj teju vai nogalināt.

Otrajā diskā, kuras producente ir Linda Perija (Linda Perry), skan pārsvarā dzīvā mūzika bez sempliem - vairākas džeziskas balādes, kā arī daži epohāli skaņdarbi stīgu orķestra pavadībā, gluži kā no Agileras 1998. gada iedziedātā skaņu celiņa bērnu animācijas filmiņai «Mulan». «Mercy On Me» klavieru pavadījumā izklausās pat pēc Fionas Eplas ierakstiem, tiesa sterilais stīgu aranžējums un pareizie bungu breki ātri vien atgādina, ka vēl joprojām skan Kristīna Agilera ... Ar orķestrālo «The Right Man» (acīmredzot veltījums laulātajam draugam) un «nieka» 90 mūzikas minūtēm beidzot viss ir galā. Paldies Dievam!

Izdošanas datums 15.08.2006.

Komentāri (34)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu