Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

The Killers «Day & Age»

  • Raksts
  • Video
The Killers | Foto: REUTERS/ScanPix

Pēc nesenās fantastiskās uzstāšanās Eiropas MTV mūzikas balvu ceremonijā Liverpūlē šie Lasvegasas vīri būtiski nostiprinājuši savas pozīcijas mūzikas pasaulē un droši uzskatāmi par vienu no šā gadu desmita «hedlaineriem» (galvenajiem māksliniekiem).

The Killers "Day & Age"

(Island)

8/12

Vēl svaigā atmiņā 2004. gads un puišu debijas plate , tolaik mūzikas kritiķi un melomāni atklāti vīpsnāja par solista Brendona Floversa (Brandon Flowers) un grupas neoriģinalitāti un tobrīd aktuālo, citu ne tik komerciāli tendēto grupu kopēšanu. Taču, kā izrādījās, nedz uz līdzīga viļņa esošie "The Bravery", nedz kāds cits "kritiķu lolojums" klausītājiem negāja pie sirds tik ļoti kā Floverss un viņa "Mr. Brightside" vai "Somebody Told Me".

Un tas ir tikai likumsakarīgi - "The Killers" prasmīgi apvieno indīmūzikas klišejas ar nesošiem pop piedziedājumiem, tiesa, brīžos, kad grupa cenšas pārlieku eksperimentēt un izlikties par to, kas tā nav (kā ar pārproducēto un smagnējo 2006. gada un b-pušu, jaunklātu versiju "Sawdust"), tā uzreiz zaudē un nespēj konkurēt ar tiem pašiem "Interpol" vai "The Walkmen".

The Killers

Šis popmūzikas un smagnēju eksperimentu kontrasts jūtams arī jaunajā albumā, ko paši "killeri" dēvē par savu popsīgāko albumu. Ievadošajā 70. gadu beigu "Roxy Music" asociācijas rosinošajā "Losing Touch" Floverss pat dzied: "You sold your soul like a Roman vagabond and lost your way, now you"ve found your way back home", visticamāk, viņš runā par "Sam"s Town". Kādā intervijā viņš pat apgalvojis, ka trešais albums būs izšķirīgais viņu karjerā, tādēļ viņš īpaši rūpīgi strādājis ar katras dziesmas melodiju un tekstiem.

Šo Floversa apņemšanos apliecina arī pirmais albuma singls - sirdi plosošais un visādi citādi ģeniālais popmūzikas paraugs "Human" (daudzi dziesmu salīdzina ar Floversa favorītiem "Pet Shop Boys"), kas tapis rakstnieka Hantera Tomsona (Hunter S Thompson) citāta par Ameriku "We are raising a generation of dancers" ietekmē. Par gramatiski nepareizo "Are We Dancer" (nevis "Dancers") Flovers izsakās, ka ir darījis tā apzināti, galu galā, viņš patur tiesības uz savu radošo brīvību un diez vai kādam patiesi liksies, ka Floversam ir problēmas ar angļu valodas gramatiku. Šeit prātā nāk arī mūsu pašu "Astro'n'out "ar "Nē Gravitātei" - neviens taču nedomā, ka Māra nezina, ka patiesībā šāda vārda nemaz nav ... tagad būs!

Sekojošajā "Spaceman" Floversu nolaupa citplanētieši: "I was hoping to leave this star-crossed world behind / but when they cut you open I changed my mind". Šis ir plates otrais singls un ieturēts labākajās "Hot Fuss" tradīcijās - nesošs piedziedājums, dejisks ritms, enerģija...

Brendons Floverss studijā

Ja ar pirmajām trīs dziesmām nekādi pārpratumi nerodas, tad skaņdarbs numur četri varētu sadalīt grupas cienītājus divās daļās. "Joy Ride", jā, gribot negribot prātā nāk "Roxette" ar savu "Joyride", ir viegls disko Džordža Maikla 80. gadu daiļrades garā. Bet, kā jau minēju, popmūzika ir tas, kas "The Killers" padodas vislabāk, tādēļ mani nemulsina arī 80. gadu saksofona soloklišeja dziesmas vidū.

"A Dustland Fairytale" iesākas kā balāde vēl viena Floversa favorīta - Eltona Džona garā, taču, paldies Dievam, drīz pāraug parastā "The Killers" numurā, "This Is Your Life" eksperimentē ar balsīm, kuras papildina maršveidīgs ritms un kārtējais Floversa popmūzikas melodijas paraugnumurs - viens no labākajiem plates skaņdarbiem.

"I Can"t Stay" pārsteidz ar arfas skaņām un bossa nova ritmu, it kā interesanti, bet diemžēl nav, manuprāt, "killeru" formāts. "Neon Tiger" tapis kolēģu MGMT ietekmē un arī īsti nepārliecina (gluži kā paši MGMT). Diemžēl arī abi noslēdzošie "The World We Live In" un "Goodnight, Travel Well" ir nedaudz samocīti - pirmais atgādina kaut ko no Roberta Palmera 1980. gadu daiļrades, savukārt otrais iebrien Lū Rīda un "The Cure" dūmakainajā skaņu pasaulē.

Austrālijā izdotajam CD papildus nāk klāt bonuss "A Crippling Blow", savukārt Kanādas izdevumam "Forget About What I Said".

Kopumā labs ieraksts, kurā "The Killers" atgriezušies pie "Hot Fuss" veiksmi nesošās formulas, papildinot savu skaņas arsenālu ar vairākiem popmūzikas elementiem. Starp citu, gandrīz piemirsu minēt, ka plati producējis Stjuarts Praiss (Stuart Price), kas atbildīgs arī par Madonnas, Misija Eliotes (Missy Elliott), Gvenas Stefani (Gwen Stefani), Sīla (Seal) un pavisam nesenajiem "Keane" ierakstiem.

Izdošanas datums - 24.11.2008.

20 Komentāri