1960.gadu retropopa renesanse turpinās (4)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

1950. un 60. gadu retro popmūzika, meitenes kokteiļkleitiņās, Fila Spektora (Phil Spector) skaņas sienas atjaunošana - tas viss ar mainīgiem panākumiem un jauniem estētiskiem paņēmieniem turpinās arī 2010.gadā.

The Pipettes "Earth vs. The Pipettes"

6/12

Viena no pirmajām 1950. un 60. gadu retro popmūzikas bezdelīgām pirms pāris gadiem bija Braitonas meiteņu trio "The Pipettes" spilgtā debija "We Are The Pipettes" (skat. resursus). Meitenes bija noslīpējušas sinhronas deju kustības, izveidojušas simpātisku kokteiļkleitiņu vizuālo tēlu un galvenais - sarūpējušas ausīm tīkamas retropopa melodijas.

Diemžēl 2010.gadā, četrus gadus kopš debijas albuma, no oriģinālā "The Pipettes" sastāva nav palikusi neviena dalībniece un arī grupas mūzikas stils hronoloģiski devies tālāk - 1970.gadu beigu disko virzienā.

Protams, grupas galvenais radošais virzītājspēks Roberts Viljams Berijs aka Monster Bobby daļēji saglabājis 1960.gadu vokālās harmonijas, taču kopumā - abas esošās sastāva "pipetes" - māsas Gveno (Gwenno) un Enija (Ani Saunders) vairāk izskatās un izklausās pēc 1990.gadu popgrupas "Steps" vai tml.

Diemžēl jaunās dziesmas nav uz pusi tik klausāmas (arī izvirzītie singli ir pavāji) kā debijas albuma muzikālais materiāls.

The Like "Release Me"

8/12

Viens no redzamākajiem retropopa renesanses kaldinātājiem ir britu producents Marks Ronsons (Mark Ronson), kurš pazīstams kā Eimijas Vainhausas "Back To Black" albuma skanējuma arhitekts. Pirms  sava soloalbumu "Record Collection" izdošanas Ronsons šogad paspējis noproducēt Losandželosas meiteņu "The Like" otro studijas albumu "Release Me".

The Like
The Like Foto: Publicitātes foto

Būtībā "The Like" turpina "The Pipettes" iesākto muzikālo virzienu, pieturoties pe 1960.gadu "spektoriskās" un nedaudz "bītliskās" estētikas. Asociācijas ar "Shangri-Las" un "Crystals" ir neizbēgamas. Interesanti, ka meiteņu debijas albums 2005.gadā ("Are You Thinking What I'm Thinking?") muzikāli bija gluži savādāks, proti, diezgan tradicionāls indīpops.

Atšķirībā no "The Pipettes", "The Like" dziesmas, manuprāt, labi turas kopā, ir melodiskas un gaumīgi aranžētas.

Grupas pamatā dziedātāja un ģitāriste Elizabete Berga (Elizabeth "Z" Berg) un bundziniece Tenesija Tomasa (Tennessee Thomas). Abas ir rokmūziķu atvases. Berga ir sesiju ģitārista un "Geffen rec." repertuāra direktora Tonija Berga (Tony Berg) meita, savukārt Tomasa ir Elvisas Kostello ilggadējā bundzinieka Pīta Tomasa (Pete Thomas) atvase.

 

Rose Elinor Dougall "Without Why"

9/12

Paralēli darbam Marka Ronsona soloalbumā savu ilgi gaidīto debijas plati šogad laidusi klajā "The Pipettes" oriģinālā sastāva dalībniece Rouza Elinora Dugala (Rose Elinor Dougall).

Arī Rouza ir "izaugusi" no savas kokteiļkleitiņas un kļuvusi par vērā ņemamu spēku britu popmūzikā.

24 gadus vecās dziedātājas debija ir simpātiska, viegli romantiska, nedaudz melanholiska plate, kas atsauc atmiņā kaut ko no 1980.gadu beigu indīpopa apvienības "The Sundays" (skat. resursus) skaņu pasaules, kaut ko no folka, nedaudz "The Smiths"...

Diemžēl albumā nav atrodams neviens "nesošs" radiosingls, kas ļautu Rouzai gūt plašāku ievērību, bet kopumā ieraksts ir ļoti simpātisks.


Komentāri (4)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu