Tom Waits "Real Gone"

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānuzņēmums

Viens no rokmūzikas savdabīgākajiem dziesminiekiem un stāstniekiem Toms Veitss (Tom Waits) piedāvā jaunu studijas darbu "Real Gone", kurā pievērsies hiphopa eksperimentiem.

Tom Waits "Real Gone"

(Epitaph)

10/12

Paralēli mūziķa karjerai Veitss ir arī veiksmīgs aktieris, īpaši viņa talantu novērtējis izcilais režisors Džims Džārmušs (“Down By The Law”, “Coffee and Cigarettes”). Jāpiemin arī Latvijā šobrīd tik aktuālā animācijas filmiņa “Šreks 2”, kurā Veitsa dziesmu kādā tumšā krogā attēlo pianists Kapteinis Āķis.

Domāju, ka Veitss pieder pie tādu mākslinieku loka, kurš klausītājos spēj radīt diametrāli pretēju reakciju, proti, Veitsa nepieradinātā dziedāšanas maniere, piesmakušais tembrs, kas brīžiem atgādina kādu vecu, nodzērušos vīru, atbaida ne vienu vien mietpilsoniskā komforta baudītāju. Zinu arī tādus mākslinieka fanus, kuru kolekcijā ir atrodami pilnīgi visi dziesminieka radītie ieraksti, atzīšos, ka “Veitsa fenomens” pie manis nāk lēni, bet droši, katrā ziņā "Real Gone" ir tikai kārtējais apstiprinājums mākslinieka ģēnijam.

Jau sākot no 70. gadu klavieru raupjā blūza, 80. gadu psihedēlijas un 90. gadu briesmu stāstiem (izcilais “What’s he Building?”), Veitss palicis uzticīgs savam rokrakstam, nekad nav mēģinājis iekarot popmūzikas olimpu, par ko izpelnījies milzīgu cieņu.

Jaunā plate sākas ar gluži vai bītboksa (hiphopa rečitatīvs, izmantojot mutes radītās bungu skaņas) paraugu Veitsa stilā “Top Of The Hill”, kurā asa ģitāras skaņa mijas ar hiphopa imitāciju. “Hoist That Rag” turpinājumā ir klasisks Veitss ar izmisuma pilnu dziedājumu… “Sins Of My Father” ieturēts lēnā regeja ritmā, ir epohāls 10 minūšu garš stāsts ar vairākiem izdomātiem varoņiem. Pēc diviem raupjākiem skaņdarbiem seko melodiskais “How’s it Gona End”. “Metropolitan Glide” sākas ar mutes imitētu basa bungu “bum, bum” un Mystical vai DMX cienīgu saucienu “Are You Ready!”. “Dead And Lovely” ir skaista džezīga kompozīcija par kādu vidusšķiras meiteni. Ir arī klasiskie Veitsa stāsti (“Circus”). Manuprāt, divi spēcīgākie skaņdarbi ir roķīgais “Make It Rain”, kas varētu būt kāds palēnināts Electric 6 skaņdarbs, kā arī dvēseliskais “Green Grass” ar svilpojošu Morikones garā ieturētu solo.

Platē piedalās vairāki pazīstami mūziķi - basists Lerijs Teilors, ģitārists Marc Ribot (viņš atgriezies Veitsa grupā kopš 1999. gada “Mule Variations”), bijušais Primus bundzinieks Breins un pašreizējais Primus basģitārists Les Claypool, kā arī Veitsa dēls Keisijs.

Albums noslēdzas ar akustisku kantrī balādi par kādu kareivi "Day After Tommorow", pieliekot daudzkrāsainu punktu kārtējam lieliskajam Toma Veitsa skaņu ierakstam.

Izdošanas datums 04.10.2004.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu