Regina Spektor «Begin To Hope»

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Viena no Ņujorkas antifolka mūzikas skatuves spilgtākajām dīvām ir krievu izcelsmes dziedātāja un pianiste Regīna Spektore (Regina Spektor).

Regina Spektor «Begin To Hope»

(Sire)

10/12

Regīna dzimusi Maskavā mūzikas skolotājas un fotogrāfa, amatiera vijolnieka ģimenē, mācījusies klavierspēli, taču pēc Mihaila Gorbačova sāktās «perestroikas» ģimene nolēma emigrēt - no sākuma uz Austriju, tad Itāliju un gala rezultātā uz ASV, Bronksu. Tur uz laiku mazajai Regīnai bija jāaizmirst klavieres, tās tika pārdotas, taču meitene atrada iespēju laiku pa laikam piekļūt pie vietējās sinagogas vecā flīģeļa.

Liels paldies dziedātājai jāsaka puišiem no «The Strokes», kas uzaicinājuši mazpazīstamo pianisti un dziedātāju sev līdzi tūrē. Hulians Kasablankass pat ierakstījis ar Regīnu kopīgu dziesmu, kas meklējama «The Strokes» singla «Reptilia» b-pusē.

Gada sākumā Eiropā klajā nāca Regīnas oficiālais pirmais ieraksts, kas būtībā ir iepriekšējo trīs pašizdoto albumu kopsavilkums. Beidzot kārta pienākusi jaunajam veikumam «Begin To Hope».

To producējis Deivids Kāns (David Kahne), kas strādājis ar The Strokes, Sublime, Polu Makartniju un Sugar Ray. Uzreiz jāsaka, ka jaunā plate izklausās «dārgāk», proti, Regīna tikusi pie labas studijas, laba producenta, labiem instrumentiem u.tml., kas novedis pie tā, ka diemžēl nedaudz zudis agrīno mājas ierakstu šarms. Tajā pašā laikā nekur nav zudis Regīnas dziesmu rakstīšanas talants, inteliģence un spēja dziesmās iepīt veselus stāstus.

Par Regīnas dzīvajiem koncertiem gan dzirdēti visdažādākie nostāsti - viņa žagojas, žāvājas, dūdo, spiedz, rečitē, bītbokso un visādi citāti uzvedās ekscentriski, muzikāli atgādinot veselu plejādi ar klavieru pavadībā dziedošām dīvām: Fionu Eplu, Toriju Emosu, Keitu Bušu, Neliju Makaju u.c. Man pat liekas, ka Regīna diezgan rūpīgi klausījusies un ietekmējusies no Nelijas Makajas jaunā diska, tik ļoti jaunais ieraksts atšķiras no Regīnas agrīnajiem askētiskajiem klavieru un balss ierakstiem.

Ievadošais «Fidelity» pārsteidz ar vieglu hiphopa bītu un klavieru semplu no sērijas - «Gues who»s Back? Dr. Dre mother f ....!«. Savukārt ģitarizētajā »Better« Regīnas balsi varētu droši sajaukt ar Avrilu Lavinju, īpaši piedziedājumā: »If I Kiss You Where It«s Sore». Līdzīgi «Us», arī jaunā liriskā singla «Samson» video ir brīnišķīgs - Regīna melnā kleitā muzicē pie klavierēm, apkārt lidinās papīra baloži, nošu lapas tiek «izprintētas» no klavierēm ... «On the Radio» itkā turpina «Fidelity» aizsākto viegla hiphopa bīta un klavieru saspēli, kas sasaucas ar muzikāli radniecīgo

Plates virsotne, manuprāt, ir savadbīga norāde («Apres moi») uz franču karaļa Luija slaveno mīļāko Marķīzi de Pompadūru un spārnoto teicienu «Pēc manis kaut vai plūdi» (Apres moi, le deluge). Turklāt vienu no pantiņiem Regīna dzied dzimtajā krievu mēlē.

Izdošanas datums 13.06.2006.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu